مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

  • ۰
  • ۰

شما ممکن است در طول سالها از دندانهایتان به خوبی مراقبت زیادی کرده باشید. برای مثال همیشه به موقع مسواک زده باشید، به خوبی نخ دندان کشیده باشید و همواره به فکر لبخند خود بوده باشید. حتی اگر تمام کارهای لازم برای تمیز نگه داشتن دندان های خود را انجام دهید، اما با وجود معضلی مثل فاصله بین دندان ها ، نمیتوانید انتظار داشته باشید که دندان ها عملکرد خوب خود را همچنان داشته باشند.

به عبارتی تمیزی دندان ها همواره تضمینی برای بهبود عملکرد آن ها نیست. برای اینکه در کنار درخشندگی لبخند خود عملکرد گفتاری و جویدنی خوبی داشته باشید لازم است که تمام مشکلات تراز دندان ها شامل فاصله بین دندانها را اصلاح و درمان کنید. ما در این مقاله درباره این مشکل و تمام راه حل های برطرف کردن آن مطالب مفیدی را به شما ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید... مجله سلامت و زیبایی دندان

علت فاصله افتادن بین دندان ها: چه عواملی باعث ایجاد شکاف بین دندانها می شود؟

شکاف یا فاصله بین دندان ها در اصطلاح دندانپزشکی به دیاستما مشهور است. دیاستما یا همین فاصله ها معمولا بین دو دندان جلویی در فک فوقانی دیده میشود. اما این فاصه تنها در بین این دو دندان وجود ندارد و اساسا بین هر دو دندان در هر بخشی از دندان ها ممکن است چنین چیزی ببینیم. دیاستما معمولا در میان کودکان شایع است اما بزرگسالان نیز میتوانند چنین چیزی داشته باشند. دلایل مختلفی برای ایجاد فاصله بین دندان ها وجود دارد که در ادامه با برخی از مهمترین علل آن آشنا خواهید شد:

  • عدم تناسب استخوان فک با دندان ها
  • از دست دادن یا کشیدن دندان
  • بزرگ شدن زائده لبیال فرنوم
  • عادات بد کودکی
  • ریفلاکس بلع
  • عفونت و بیماری

اهمیت درمان و بستن فاصله بین دندان ها

همانطور که خواندید، دلایل مختلفی برای ایجاد شکاف و فاصله بین دندان های شما وجود دارد. حتی اگر این شکاف شما را از منظر زیبایی شناسی آزار ندهد، مهم است که در صورت ابتلا به بیماری لثه، حتما به یک دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید. مشکل فاصله بین دندانها تنها مربوط به مسائل زیبایی شناختی نمیشود و بلع و  جویدن را نیز با مشکل مواجه میکند. کسانی که از موضوع رنج میبرند معمولا نمیتوانند به درستی غذا بجوند و اگر غذا در فضای بین دو دندان گیر کند معمولا کمی درد را نیز تجربه میکنند. هم به خاطر زیبایی و هم برای حفظ عملکرد، این فضا باید بسته شود.

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی بارداری، دندانپزشکی کودکان، ایمپلنت دندان و... میتوان اشاره کرد.

  • ۹۹/۰۶/۰۲
  • NetWare Studio

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی