مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

۱۲۹ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همان طور که می‌دانید، ارتودنسی دندان ها بهترین و موثرترین راه حل برای درمان مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان ها به شمار می‌رود. با انجام ارتودنسی می‌توان حتی شدیدترین مشکلات و ناهنجاری های فک یا دندان ها را درمان کرد و لبخندی زیبا و جذاب ساخت.

علاوه بر تاثیری که انجام ارتودنسی روی ترمیم و زیبایی دندان، زیبایی لبخند و تناسب چهره شما دارد، می‌تواند تا حد زیادی به بهبود تکلم، بهبود وضعیت هضم غذا، جلوگیری از مشکلات گوارشی و بالا بردن سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان های شما نیز، کمک کند. یکی از روش های انجام ارتودنسی که به درمان ناهنجاری های فک کمک زیادی می‌کند، ارتودنسی فانکشنال است.

بیشتر بخوانید... ونیر کامپوزیت

ارتودنسی فانکشنال چیست؟

ارتودنسی فانکشنال، یکی از انواع ارتودنسی ها است که به کمک آن می‌توان مشکلات و ناهنجاری های مربوط به جلو بودن فک بالا را درمان کند. جلو بودن فک بالا، حالتی است که اصطلاحا به آن اوربایت می‌گویند. اوربایت زمانی اتفاق می‌افتد که دندان های موجود در فک بالا، نسبت به دندان های موجود در فک پایین، بیش از حد استاندارد جلو آمده باشند‌. بریس های ارتودنسی فانکشنال هم به صورت ارتودنسی متحرک و هم به صورت ارتودنسی ثابت وجود دارند. این بریس ها به آرامی و به مرور زمان، با اعمال یک فشار ملایم دندان ها و فک ها را آن قدر جا به جا می‌کنند تا در  محل مناسب قرار بگیرند.

مزایای ارتودنسی فانکشنال

  • بهبود وضعیت تنفسی بیمار
  • بهبود تکلم و کمک به تلفظ بهتر کلمات
  • بهبود وضعیت بهداشت و ارتقای سلامت دهان و دندان ها
  • کمک به جویدن و هضم بهتر مواد غذایی از طریق بهبود وضعیت قرار گیری دندان های موجود در هر دو فک روی هم
  • ایجاد تناسب و تقارن در صورت و زیباتر کردن چهره
  • ایجاد یک لبخند زیبا از طریق مرتب کردن دندان هایی که پیش از این در محل مناسبی قرار نداشتند.

تفاوت بریس های فانکشنال و بریس های معمولی

بریس های ارتودنسی سنتی یا همان بریس های معمولی ارتودنسی، فقط برای صاف کردن و مرتب کردن دندان هایی که در محل مناسب خود واقع نشده‌اند، استفاده می‌شوند. این در حالی است که بریس های ارتودنسی فانکشنال، علاوه بر مرتب کردن دندان های به هم ریخته و نامرتب، جهت درمان های ارتوپدی و بهبود تنفس بیمار نزد متخصص ارتودنسی نیز، کاربرد دارند.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

هیوندای و کیا از فناوری جدید پمپ حرارتی در خودروهای برقی خود استفاده می‌کنند که باعث کاهش اتلاف گرمایی قطعات کیا و هیوندای، افزایش ظرفیت پیمایش و بهبود راندمان مصرف انرژی می‌شود.

هیوندای و کیا از سال ۲۰۱۴ تاکنون از پمپ‌های حرارتی در خودروهای الکتریکی خود استفاده کرده‌اند و کیا سول برقی اولین مدلی بود که پمپ حرارتی را ارائه داد. از آن سال به بعد، برندهای خودروسازی کره جنوبی این سیستم را بهبود بخشیده‌اند تا به یکی از بهترین ابزارهای آن‌ها در دستیابی به راندمان بالای مصرف انرژی تبدیل شود. آزمایش اخیر فدراسیون خودروی نروژ (که با نام NAF نیز شناخته می‌شود) مزایای سیستم حرارتی هیوندای و کیا را اثبات می‌کندخودروی الکتریکی هیوندای کنا بهترین وسیله نقلیه در آزمایش‌های زمستانی NAF بود.

بیشتر بخوانید... اویل پمپ موتور

آن‌چه پمپ حرارتی جدید هیوندای و کیا را برجسته می‌کند، این واقعیت است که اکنون اتلاف گرمای طیف گسترده‌ای از قطعات مختلف خودرو را کاهش می‌دهد. طبق گفته‌ی مسئولان این دو شرکت، اولین پمپ حرارتی این گرما را از ماژول‌های برقی دریافت می‌کند. این ماژول‌ها شامل موتورها، اینورترها و همچنین شارژرهای داخلی (آن‌بورد) هستند.

کیا و هیوندای با اضافه کردن باتری و شارژر آهسته به این فهرست، توانستند منابع گرمایشی را گسترش دهند. ازلحاظ تئوری، هر چیزی که در معرض مدیریت حرارتی باشد، می‌تواند در این فهرست گنجانده شود.

مهندسان شاغل در شرکت‌های خودروسازی کره جنوبی با انجام تست‌های دمای پایین با نمونه‌های برقی خود موفق به دستیابی به این پیشرفت‌ها شدندتسلا مدل Y اولین خودرو برقی است که پمپ حرارتی را ارائه داد و در آزمایش هوای سرد NAF نیز شرکت داشت. البته جای تعجب است که تسلا تصمیم گرفته باشد این تست‌ها را فقط به دلیل سیستم حرارتی جدید، انجام دهد.

آزمایش‌های اخیر، نه‌تنها راندمان پمپ حرارتی هیوندای و کیا، بلکه تفاوت قابل ملاحظه‌ی پکیج‌های باتری آب‌خنک آن‌ها را در مقایسه با واحدهای هواخنک نشان می‌دهد. طبق گفته‌ی مهندسان این شرکت‌ها، پکیج‌های باتری می‌توانند کانال‌های خنک‌کاری باریک‌‌تری داشته باشند که ظرفیت باتری را ۳۵ درصد افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ی جدید وزارت محیط‌زیست کره جنوبی نشان داد که خودروهای برقی هیوندای کنا و کیا نیرو، ۹۰ درصد از ظرفیت پیمایش خود را در دمای منفی ۷ درجه سانتی‌گراد با سیستم تهویه مطبوع (HVAC) روشن، حفظ کردند. ظرفیت پیمایش سایر خودروهای برقی بدون پمپ حرارتی، هنگام انجام همان آزمایش‌ها بین ۱۸ تا ۴۳ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

ایمپلنت‌ دندان یکی از قابل اطمینان‌ترین روش‌های جایگزین کردن دندان هستند. جایگزینی ایمپلنت دندان شامل بخش‌های مختلفی است. اول خود ایمپلنت دندان که یک بخش کوچک تیتانیومی و شبیه پیچ است.

بیشتر ایمپلنت‌های دندان از جنس تیتانیوم ساخته می‌شوند چرا که اجازه رشد استخوان را روی سطح ایمپلنت می‌دهد. با اتصال ایمپلنت به استخوان، تاج از طریق یک اتصال دهنده به نام اباتمنت به ایمپلنت متصل می‌شود.

 انواع مختلف ایمپلنت‌های دندان کدام است؟

در حال حاضر بیش از ۴۰ نوع ایمپلنت دندان در دسترس است. همچنین دو نوع ایمپلنت مینی و میکرو مینی وجود دارد. دندانپزشک ترمیمی خوب از میان انواع ایمپلنت‌های جایگزین یک دندان یا چند دندان و ترکیبات مختلف شامل بریج‌ها و اوردنچرهای ثابت و متحرک، نوع مناسب ایمپلنت را با توجه به شرایط خاص شما انتخاب می‌کند.

 چه کسی کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان است؟

زمانی که ایمپلنت دندان به عنوان گزینه درمانی در نظر گرفته می‌شود، دندانپزشک باید درباره مناسب بودن شرایط بیمار برای این درمان تصمیم بگیرد. فاکتورهایی که باید ارزیابی شوند شامل موارد زیر هستند:

  • سلامت بیمار
  • عادت‌های مختلف بیمار (کشیدن سیگار، دندان قروچه کردن، رعایت بهداشت دهان)
  • کیفیت و مقدار استخوان فک

 آیا افراد سیگاری می‌توانند از ایمپلنت‌های دندان بهره‌مند شوند؟

میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندان در طولانی مدت ممکن است در افراد سیگاری نسبت به غیر سیگاری‌ها کمتر باشد. سیگار کشیدن موجب کاهش تراکم و کیفیت استخوان و کاهش روند بهبود زخم می‌شود. اینکه چگونه این فاکتورها موجب کاهش عمر ایمپلنت می‌شوند واضح است. البته این بدین معنا نیست که جایگزینی ایمپلنت در افراد سیگاری ممنوع است، اما این افراد باید بدانند که اگر به این عادت خود ادامه بدهند احتمال عدم موفقیت درمان ایمپلنت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید... روکش های تمام سرامیک

 آیا جایگزینی ایمپلنت دندان در افراد جوان امکان پذیر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، جایگزین کردن ایمپلنت‌های دندان باید تا سن ۱۸ سالگی به تعویق بیفتد. در واقع این سن مرتبط با زمانی است که رشد فک کامل می‌شود.

 آیا جایگزینی ایمپلنت دندان در افراد با تراکم پایین استخوان ممکن است؟

از آنجا که موفقیت درمان ایمپلنت دندان تا حد زیادی به استخوانی که ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد، در افراد با تراکم پایین استخوان احتمالا لازم است پیوند استخوان قبل از جایگزین کردن ایمپلنت انجام شود. این عمل معمولا به طور جداگانه و قبل از جایگزینی ایمپلنت انجام شده که باید به طور کامل بهبود یابد تا بتوان ایمپلنت دندان را قرار داد.

بیشتر بخوانید... پر کردن دندان

 

 

 

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

هزینه ترمیم و زیبایی دندان چه قدر است؟ امروزه تنها هدفی که کلینیک دندانپزشکی دنبال می‌کنند، سلامت دندان‌ها نیست. با پیشرفت فنّاوری و علم دندانپزشکی روش‌هایی مدرن برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان‌ها و طرح لبخند به وجود آمده‌اند.

روش‌هایی که برای ترمیم و زیبایی دندان‌ها به کار می‌روند کدام اند؟

  • ونیر دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

ونیر دندان یک روش تهاجمی برای اصلاح طرح لبخند شما است. ونیر دندان با نام‌های ونیرکامپوزیت، کامپونیر، باندینگ کامپوزیت، شناخته می‌شود. ونیرهای دندانی، شامل دو دسته ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی هستند. برای انجام ونیر دندانپزشک ابتدا لایه نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و سپس روکش‌های ونیر را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد.

قیمت انجام ونیر دندان، نصف قیمت انجام لمینت است و ونیر کامپوزیت نوعی ونیر ارزان قیمت و مناسب برای دندان‌ها است.

لمینت سرامیکی یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که برای انجام آن از روکش‌های سرامیکی که در لابراتوار ساخته شده‌اند استفاده می‌شود. روکش‌هایی که در لابراتوار ساخته می‌شوند پس از این که دندانپزشک یک لایه نازک از دندان بیمار را تراشید با مواد مخصوصی روی دندان‌های بیمار چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها بسیار نازک بوده و متناسب با رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند.

هزینه لمینت برای هر دندان نسبت به هزینه انجام کامپوزیت، بالاتر است.

  • ایمپلنت دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است.

تعیین هزینه قطعی انجام ایمپلنت دندان تنها توسط دندانپزشک متخصص امکان پذیر است.

  • جراحی تغییر شکل لثه چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

جراحی تغییر شکل لثه یا جینجیووپلاستی برای تغییر شکل لثه‌ها استفاده می‌شود. با کمک این جراحی می‌توان بدشکلی‌ها و بدفرمی‌های لثه را اصلاح کرد. هزینه انجام این جراحی، تنها توسط پزشک تعیین می‌شود.

  • ارتودنسی چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

ارتودنسی یک روش درمانی و ترمیمی برای اصلاح دندان‌های نامرتب، به هم ریخته و فاصله دار است. با کمک ارتودنسی دندان‌ها می‌توان مشکلات و ناهنجاری‌هایی مثل بایت‌ها را ترمیم و اصلاح کرد.

هزینه‌های مربوط به انجام درمان ارتودنسی به نوع ارتودنسی، شدت مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی شما، نوع ناهنجاری، سن شما و… بستگی دارد و در افراد مختلف، متفاوت است.

  • بلیچینگ دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی عقب بردن فک بالا چه چالش ها و محاسنی دارد؟ ارتودنسی دندان ها یک راه حل پرکاربرد، مطمئن و قطعی برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها محسوب می‌شود. دندان ها و فک هایی که در محل مناسبی قرار ندارند، ممکن است مشکلات زیادی از جمله مشکلات ظاهری و به خطر انداختن زیبایی ظاهر و لبخند شما را به دنبال داشته باشند. همچنین داشتن دندان هایی کج و به هم ریخته و فک هایی که به خوبی روی هم قرار نمی‌گیرند، ممکن است سلامت دهان و دندان های شما را به خطر بیندازند.

جهت آشنایی با خدمات دکتر خدیوی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران با ما همراه باشید.

امروزه تعداد زیادی از مراجعین کلینیک های دندانپزشکی، متقاضی انجام ارتودنسی روی دندان ها هستند که هم به خاطر جنبه های زیبایی و هم جنبه های درمانی درمان با ارتودنسی، می‌خواهند این کار را انجام دهند. گاه ممکن است متخصص ارتودنسی شما مجبور شود که علاوه بر ارتودنسی دندان ها، جراحی های فک  هم انجام دهد و فک های شما را جا به جا کند. این عمل را ارتوسرجری می‌گویند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

مزایای انجام ارتودنسی روی دندان ها

  • مرتب کردن دندان ها و داشتن دندان هایی زیبا و ظاهری جذاب
  • برقراری تناسب در چهره و متقارن کردن اجزای صورت با هم
  • ارتقای سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان ها
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و مشکلات ثانویه ای مثل پوسیدگی و کرم خوردگی دندان ها از طریق افزایش سطح بهداشت دهان و دندان ها
  • بهبود تکلم و صحبت کردن بیمار
  • کمک به جویدن و هضم بهتر مواد غذایی و جلوگیری از ایجاد مشکلات گوارشی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های دستگاه گوارش 

ارتودنسی عقب بردن فک بالا چیست؟

از روش هایی که برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها استفاده می‌شود، می توان درمان ارتودنسی عقب بردن فک بالا را نام برد. در صورتی که بیمار به ناهنجاری آندربایت مبتلا باشد؛ یعنی همپوشانی دندان های فک بالای او روی دندان های فک پایین بیشتر از حد مجاز باشد، از ارتودنسی عقب بردن فک بالا برای حل این مشکل استفاده می‌شود. این کار با انجام جراحی در کنار انجام ارتودنسی انجام می‌شود.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

احتمالاً اسم روغن آرگان را شنیده باشید، اما آیا می‌دانید روغن آرگان چه خواص و فوایدی برای پوست دارد؟ آیا روغن آرگان برای صورت شما مناسب است؟ نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست چگونه است؟ در ادامه با آموزشگاه آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

آیا روغن آرگان برای صورت شما مناسب است؟

روغن آرگان برای انواع پوست مناسب است زیرا درست در وسط طیف چربی قرار می‌گیرد. نه خیلی سنگین است و نه خیلی سبک. به راحتی جذب پوست می‌شود و همچنین بسیار مرطوب کننده است. شما می‌توانید یک یا دو قطره روغن آرگان را مستقیماً بدون روغن حامل و ترکیب آن با سایر روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید... آموزش آرایشگری

فواید روغن آرگان برای پوست چیست؟

روغن آرگان حاوی ویتامین E و سایر اسیدهای چرب است. روغن آرگان یک روغن گیاهی سبک است و به سرعت جذب پوست می‌شود. باعث آبرسانی، تغذیه و مرطوب نگه داشتن پوست برای مدت طولانی می‌شود. اگر در شرایط خشک و سرد زندگی می‌کنید به این روغن احتیاج دارید. حتی می‌توانید مرطوب کننده معمولی خود را با این مرطوب کننده جایگزین کنید. همانطور که در بالا توضیح دادیم، روغن آرگان برای انواع پوست مناسب است، بنابراین جای نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید... آموزش اکستنشن مژه

بیایید برخی از مزایای استفاده از روغن آرگان برای پوست را بررسی کنیم.

1. روغن آرگان، آکنه را درمان می‌کند

استفاده از روغن آرگان روی پوست مستعد آکنه (به عنوان مثال پوست چرب) ممکن است عجیب به نظر برسد، اما روغن آرگان به عنوان یک ماده بهبود دهنده عمل می‌کند. خاصیت ضد التهابی روغن آرگان تورم را کاهش می‌دهد و می‌تواند آکنه را درمان می‌کند.

2. روغن آرگان و خواص ضدپیری

یکی از خواص روغن آرگان، جلوگیری از پیری زودرس است و مدت‌هاست که از روغن آرگان به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده می‌شود..

3. از آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت می‌کند

روغن آرگان حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی، آسیب یا هایپرپیگمانتاسیون ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت می‌کند.

4. شرایط پوست را درمان و بهبود می‌بخشد

5. سلامت کلی پوست را بهبود می‌بخشد

6. روغن آرگان و بهبود سریعتر زخم‌ها

7. عفونت‌های پوستی را بهبود می‌بخشد

8. چربی پوست را کاهش می‌دهد

9. درمان کشیدگی پوست با روغن آرگان

بیشتر بخوانید

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی خفیف

همان طور که می دانید، ارتودنسی انواع متفاوتی دارد که هر فرد باید متناسب با دندان ها و میزان مشکل یکی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

انواع ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی لینگوال یا زبانی
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی کاموفلاژ

 آیا بریس های کوتاه مدت برای همه مناسبند؟

باید توجه کرد که همه افراد نمی توانند از بریس های کوتاه مدت استفاده کنند. این بریس ها تنها برای کسانی که مشکلات و ناهنجاری های دندانی خفیف دارند کاربرد دارد. گاهی اوقات درمان با ارتودنسی خفیف و کوتاه مدت با درمان های ترمیمی هم تلفیق می شوند. مثلا ممکن است به باندینگ و یا روکش نیاز باشد. با همه این ها بهتر است بدانید که استفاده از بریس های معمولی که مدت زمان متداول خود را برای درمان طی می کنند بهتر است. بریس های معمولی طی مدت دو سال این فرصت را به دندان های شما می دهند تا آرام آرام حرکت کنند و آسیبی نبینند.

آیا پس از ارتودنسی خفیف و کوتاه مدت هم باید از ریتینر استفاده کرد؟

بله؛ بهتر است بدانید که شما از هر نوع ارتودنسی که استفاده کنید، حتی ارتودنسی متحرک، باز هم باید پس از اتمام دوره درمان و برداشتن بریس ها از ریتینر استفاده کنید.

شاید با خود فکر کنید که پلاک های ارتودنسی متحرک همانند ریتینر هستند. اما این دو فقط در ظاهر ممکن است شبیه باشند، در صورتی که کار متفاوتی انجام می دهند. ارتودنسی های متحرک، دندان ها را از جای فعلی خود حرکت می دهند و به جای جدید می برند، اما ریتینر ها دندان ها را در جای جدید خود ثابت نگه می دارند.

بیشتر بخوانید... ایمپلنت دندان

در ارتودنسی خفیف بریس ها چه مدت روی دندان ها قرار می گیرند؟     

عوامل زیادی هستند که بر مقدار زمان استفاده از بریس ها تاثیر دارند. عواملی مثل تراکم استخوان ها، شدت ناهماهنگی دندان ها و شدت مشکلات فکی و همین طور سن بیمار بر مدت زمان درمان اثر گذار است. اما بهتر است بدانید که پس گذشت یک ماه تا یک ماه و نیم، کم کم تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر یخوانید... لمینت دندان

 چگونه از دندان ها درطول ارتودنسی خفیف مراقبت کنیم؟

  • تا جایی که امکان دارد از غذاهای شیرین کمتر استفاده کنید.
  • از خوردن مواد غذایی و سبزیجات سفت خودداری کنید.
  • از خوردن مواد غذایی چسبناک دوری کنید.
  • بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.
  • پس از دوران درمان از ریتینر استفاده کنید.
  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی کامل چیست و مناسب چه کسانی است؟  ارتودنسی کامل متداول ترین نوع درمانی است که بیماران دریافت می کنند و مشکلات بایت را از ابتدا تا انتها در یک مرحله به طور کامل اصلاح می کند. این برای بزرگسالان جوان و کودکانی که تمام یا تقریبا تمام دندان های شیری خود را از دست داده اند، مناسب است. به طور کلی، این شامل استفاده از بریس در دندان های بالا یا پایین برای جابه جایی یا اصلاح مشکلات بایت است.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت

درمان های ارتودنسی چگونه کار می کنند؟

هدف از درمان ارتودنسی، تراز کردن دندان های شما است. این لبخند نه تنها یک مزیت زیبایی دارد؛ بلکه یک مزیت عملکردی دندان های مرتب نیز هست. دندان ها با استفاده از وسایل ارتودنسی که می توانند ثابت شوند، مانند بریس یا متحرک، مانند آنهایی که در Invisalign TM  استفاده می شوند، تراز می شوند. ما از این وسایل استفاده می کنیم که برای مدت زمان لازم فشار کمی بر روی دندان ها وارد کنیم تا به تدریج در یک تراز شدن مناسب دندان قرار بگیریم. مدت زمان این درمان ها بسته به شرایط خاص افراد متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید...

 چه کسانی می توانند از ارتودنسی بهره مند شوند؟

چندی پیش، درمان های ارتودنسی بیشتر روی کودکان و نوجوانان انجام می شد. با این حال، فن آوری در چند سال گذشته به سرعت تکامل یافته است. درمان ها به صورت فزاینده ای محتاط شده اند؛ اگر عملا نامرئی نباشند، مانند Invisalign TM  . بنابراین، بسیاری از بزرگسالان اکنون ترجیح می دهند، این روش های درمانی را برای مرتب سازی دندان ها و گرفتن لبخند درخشان مورد نظر انجام دهند.

درمان ارتودنسی چه مدت است؟

به طور کلی، طول دوره درمان ارتودنسی از کمتر از یک سال تا سه سال است؛ اما مدت آن به طور متوسط ​​دو تا دو و نیم سال است. زمان واقعی درمان به شدت مشکل گزش اصلی، رشد فک و صورت، میزان حرکت ممکن و همکاری بیمار با متخصص ارتودنسی بستگی دارد. لازم به یادآوری است که برخی از افراد به راحتی نسبت به دیگران به درمان پاسخ می دهند. در ارتودنسی با استفاده از مواد با کیفیت بالا و جدیدترین تکنیک های ارتودنسی، پیشرفت در انتصاب هر بیمار را به حداکثر می رسانند تا درمان شما را تا حد ممکن کارآمد سازد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

سیستم امنیتی هوشمند خانه جمعی از ابزار یا روش هایی است که با یکدیگر در ارتباط اند و به وسیله ی آن ها می توان از اموال و اعضای خانواده محافظت کرد.

سیستم امنیتی خانه شامل چه ابزاری است و چگونه کار می کند؟

سیستم های امنیتی خانه هوشمند  بر روی مفهوم ساده ی تامین امنیت نقاط ورودی خانه از طریق سنسورهای متصل به یک پنل کنترل و یا دستگاه فرماندهی کار می کند. پنل کنترل بر روی یکی از در دسترس ترین نقاط خانه نصب می شود.

سنسورها معمولا بر روی درب های ورودی و پنجره هایی قرار می گیرند که سارقین به راحتی می توانند وارد حریم خانه شود.

سنسور درب و پنجره

سنسور درب و پنجره ی هوشمند از دو قطعه تشکیل شده است که یکی بر روی درب یا پنجره و دیگر بر روی چارچوب و در نزدیکی آن نصب می شود. زمانی که درب یا پنجره است، دو تکه ی سنسور به یکدیگر متصل شده و یک مدار امنیتی ایجاد می کنند.

پنل کنترل بر روی سنسور درب و پنجره هوشمند نظارت دارد و این سنسورها درمورد امنیت نقاط ورودی به آن گزارش داده و ارتباط برقرار می کنند. چنانچه در زمان های تعیین شده توسط شما، درب یا پنجره باز شود، جریان بین دو قطعه کاملا قطع شده و از طریق زنگ و چراغ هشدار و نیز ارسال پیام به پنل کنترل، ورود افراد غریبه به منزل را به ساکنین اطلاع می دهد.

سنسور حرکتی

سنسورهای حرکتی، یک منطقه ی نامرئی را در فضای مورد نظر ایجاد می کنند که با ورود سارقین به آنجا زنگ هشدار به صدا درمی آید.  سنسور حرکتی هوشمند معمولا در اتاق های نگهداری از اشیاء قیمتی یا فضاهای کمتر تردد خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

قفل درب هوشمند

قفل درب هوشمند سپر سیستم امنیتی خانه است و فرد برای ورود به خانه ابتدا باید از آن عبور کند. این قفل، اجازه ی ورود به افراد ناشناس را نمی دهد و دارای حسگر اثر انگشت و کیبورد جهت وارد کردن پسورد است. قفل تنها برای کسانی باز می شود که شما اطلاعات مربوط به آن فرد را به قفل هوشمند داده اید. مانند سایر اجزای سیستم امنیتی هوشمند، قفل درب هوشمند قابلیت اتصال به Wi-Fi را نیز دارد و در صورتی که شخص ناشناسی قصد ورود به منزل را داشته باشد، با ارسال هشدار به پنل کنترل شما را از ماجرا مطلع می کند.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

کیا از تیپ جدید Hi Limousine برای مینی‌ون کارنیوال ۲۰۲۱ رونمایی کرد که هم‌اکنون در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود؛ این مینی‌ون از برخی تغییرات در بیرون و تزئینات داخلی لوکس بهره می‌برد. با فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس همراه باشید.

کیا امسال مینی‌ون پرچم‌دار خود را با تغییر کاملی همراه کرده که نتیجه، آن ون متوسطی با سبک بدنه شاسی‌بلند است. کیا کارنیوال که در آمریکا با نام کیا سه‌دوناشناخته می‌شود، علاوه بر طراحی بیرونی برجسته، از فضای داخلی بی‌نظیری بهره می‌برد

کار خودروساز کره‌ای با دادن پس‌زمینه‌ی جدید به کارنیوال در داخل کابین به پایان نمی‌رسد. کارنیوال جدید در کشور سازنده، تیپ Hi Limousine را دریافت می‌کند که این مینی‌ون بالارده را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

در بیرون خودرو، تغییرات نسبت به نسخه معمولی کیا کارنیوال واضح است؛ این تغییرات با سقف بالاتر به‌ همراه چراغ ترمز کمکی شروع می‌شود. رکاب‌های جدیدی به کناره کارنیوال اضافه می‌شوند تا ورود و خروج سرنشینان آسان باشد؛ درحالی‌که برای مشخص کردن این تیپ نسبت به نسخه‌های معمولی، نشان‌های Hi Limousine روی بدنه به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید... قطعات کیا

در داخل کابین، تیپ Hi Limousine کارنیوال هفت صندلی دارد و در ردیف دوم دو صندلی کاپیتانی قرار گرفته است. مهندسان کیا می‌گویند کابین بسیار سفارشی طراح شده است؛ اما امکانات استاندارد شامل مانیتور بزرگ ۲۱/۵ اینچی برای سیستم سرگرمی داخلی می‌شود. کابین از فضای زیاد بالای سر سرنشینان، دستگاه تصفیه هوای داخلی و تعداد زیادی چراغ مطالعه LED بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید... روغن گیربکس هیوندای و کیا

از همه مهم‌تر، تیپ Hi Limousine دقیقاً مانند خودروهای لیموزین متداول، دارای پرده‌های چین‌دار سفارشی برای حفظ حریم خصوصی سرنشینان است. این پرده‌ها به‌نوعی خصوصیتی قدیمی برای یک وسیله نقلیه با ظاهری مدرن به شمار می‌روند؛ اما به ‌نظر می‌رسد در بهبود فضای داخل کابین به اندازه سایر آپشن‌های مدرن موفق بوده‌اند.

سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده که در این مینی‌ون استفاده شده‌اند، شامل دستیار حفظ خط حرکت، دستیار تشخیص نقاط کور دید راننده و پیشگیری از برخورد با خودرو و دوچرخه‌سوار در جلو و سیستم تشخیص عابر پیاده می‌شود. این امکانات همچنین با سیستم رانندگی نیمه خودران سطح ۲ و دستیار خروج ایمن همراه است. دستیار خروج ایمن در صورت شناسایی خودروی نزدیک‌شونده، از باز شدن درها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید... راهنمای تشخیص اصالت قطعات خودرو

  • NetWare Studio