مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

۱۸۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استفاده از ارتودنسی کوتاه مدت باعث شده عده ای افراد به این باور برسند که این ارتودنسی می‌تواند جایگزین ارتودنس های قدیمی شود. در عوض تحمل براکت ها برای چندین ماه یا سال در دهان می تواند از طریق ارتودنسی سریع ظرف مدت کوتاهی به نتیجه مشابه دست پیدا کند. در این ارتودنسی مدت استفاده از ونیر کامپوزیت دندان، روکش دندان، لمینت دندان برای برداشتن فاصله بین دندان ها، اصلاح و ترمیم دندان ها، همپوشانی دندان ها و نظم دهی به دندان ها استفاده می شود تا شما بتوانید لبخندی زیبا داشته است. 

شیوه انجام ارتودنسی کوتاه مدت

ارتودنسی کوتاه مدت جایگزین بدون درد روش های قدیمی ارتودنسی است که دندان های زیبا و صاف و مرتب را تنها پس از چند جلسه تحویل شما می دهد. چند درمان ارتودنسی وجود دارد که از آن ها به عنوان ارتودنسی کوتاه مدت یاد می‌شود. این روش ها عبارتند از: لمینت، درمان روکش دندان، کامپوزیت دندان در ارتودنسی کوتاه مدت و روکش دندان

تا دندان ها صاف مقاوم تر و درخشان تر به نظر آید. زمینه دندان پر کاربرد ترین شیوه  این ارتودنسی است. روکش لمینت دندان برش های نازک از جنس چینی است که شبیه دندان های طبیعی ساخته می‌شود. متخصص به صورت ماهرانه و زیبا روی دندان نصب می‌شود و تخصص ارتودنسی ونیرو را به تناسب شکل دندان می سازد و رنگ آن را هم رنگ دندان یا روشن تر از بقیه دندان ها می کند. ونیر به دندان‌ها چسبیده می شود و لبخندی با دندان های ردیف و مرتب ایجاد و خلق می‌کند. ونیروهای چینی مشکلات جزئی دندان را به شرح زیر اصلاح می‌کند:

  • ترک خوردگی
  • پریدگی دندان
  • کج بودن دندان
  • تغییر ظاهر دندان
  • نامنظمی دندان

مزایای ارتودنسی کوتاه مدت

  • ارتودنسی ثابت نسبت به سایر مدل های ارتودنسی، پروسه دوره درمانی آن ها کوتاه ‌تر است.
  • یک روش مفید و موثر برای جوانسازی و زیبایی لبخند به حساب می آید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

معایب ارتودنسی کوتاه مدت

ارتودنسی کوتاه مدت عموما یک هفته پس از قرار دادن براکت توسط متخصص ارتودنسی لثه، جراحی کوچک در دهان فرد انجام می‌شود. این عمل جراحی سرپایی از طریق بی حس کردن دندان به منظور اصلاح و تغییر لثه ها است. حرکت دندان را به سمت موقعیت، مطلوب و بهتر تسهیل می شود. درد ناشی از عمل جراحی و معمولا به اندازه عمل جرم گیری و پاکسازی دندان است. به دلیل حرکت سریع دندان ها بیمار احساس خارش در لثه دارد.

منبع: https://www.dandooneman.ir/

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

عملکرد پرده‌ی هوشمند به کمک نیروی برق کار می‌کند. در قسمت بالایی پرده با قرار دادن چند موتور کوچک می‌توان باز و بسته کردن پرده را کنترل کرد. موتورها توان کمی مصرف می‌کنند. دستورات از طریق رابط کاربری به واحد کنترلی ارسال می‌شود. واحد کنترلی با فرستادن سیگنال‌هایی جهت حرک موتور را مشخص می‌کند. با توجه به ساختار پرده (عمودی یا افقی) نوع حرکت موتور متفاوت است. در ادامه با هوشمند سازی ساختمان اویو همراه باشید.

امکانات و مزایای پرده هوشمند 

١. راحتی و آسایش: سریع حرکت دادن پرده به چرخ‌های کوچک قسمت متحرک آسیب بزند. اگر این کار چند بار تکرار شود حتی ممکن است که پرده از ریخت بیافتد و شما مجبور به تعویض پرده شوید. بسیار خوشایند خواهد بود که بتوان از راه دور حرکت پرده‌ها را کنترل کرد.

بیشتربخوانید... ترموستات هوشمند

٢. قابلیت برنامه ریزی: یکی از امکانات بسیار عالی پرده‌ی هوشمند برنامه پذیری آن است.

٣. افزایش امنیت خانه: پرده یکی از وسایلی است که از بیرون خانه قابل مشاهده است. اگر شما قصد سفر داشتید می‌توانید با تنظیم زمان باز و بسته شدن پرده هوشمند تا حدی امنیت منزلتان را افزیش دهدید. این کار باعث می‌شود از بیرون خانه به نظر برسد که کسی داخل هست و پرده‌ها را می‌کشد.

۴. هماهنگی با سایر لوازم: با هوشمند کردن سایر وسایل مانند سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و … حتما پرده‌های منزل را نیز هوشمند کنید. هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در منزل باعث افزایش احساس آرامش می‌شود.

۵. صرفه جویی در مصرف انرژی: در زمانی که نور خورشید وجود دارد با باز شدن پرده‌ها از نور خورشید برای روشنایی منزل می‌توان استفاده کرد. با همین کار ساده در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

۶. بالا رفتن ارزش ریالی خانه: قطعا با هوشمند سازی وسایل و منزل ارزش مالی خانه بالاتر می‌رود.

انواع پرده هوشمند

پرده‌های موجود در بازار دو دسته هستند. پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت افقی است. بخش دوم نیز پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت عمودی است. به اصطلاح بالا و پایین می‌روند. تفاوت زیادی در ساختار و عملکرد پرده‌ها وجود ندارد. تمامی آنها از قسمت‌های یکسانی تشکیل شده‌اند. تنها تفاوت آنها جهت حرکتی پرده است.

بیشتربخوانید... ریموت کنترل

 

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی کاموفلاژ به معنای ایجاد جبران دندانی برای مغایرت اساسی اسکلت است.

طبقه بندی استتار ارتودنسی

  1. استتار کلاس II

استتار کلاس II می تواند سه شکل داشته باشد:

  • جمع شدن دندان های برآمدگی فک بالا

این امر معمولا با استخراج پرمولرهای اول فک بالا و حرکت دادن دندان های قدامی به عقب به فضای خالی آنها حاصل می شود. محافظت از لنگرگاه، در بستن فضا، بدون اجازه جلو آمدن دندان های خلفی فک بالا بسیار مهم است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

  • جابه جایی دندان های هر دو قوس باعث حرکت دندان های بالا به عقب و دندان های پایین به جلو می شود

با وسایل ثابت، این توسط الاستیک های کلاس II انجام می شود. پاسخ معمول به الاستیک های کلاس II، یا معادل آنها، جمع شدن متوسط ​​قوس فوقانی، جابه جایی عمده رو به جلو قوس پایین، کشیدگی دندان های ثنایای فوقانی و دندان های مولر پایین و چرخش صفحه اکلوزال به سمت پایین از جلو / بالا در عقب است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

  • جابه جایی مجدد چانه یا بینی

جابه جایی چانه یا بینی ژنیوپلاستی و جراحی زیبایی بینی را می توان نوعی کاموفلاژ دانست؛ زیرا هیچ یک از روش های جراحی روابط زمینه ای فک را تغییر نمی دهد. یکی از راه های بهبود تعادل بین دندان های ثنایای پایین و چانه حرکت دادن چانه به جلو است. 

  1. استتار کلاس III

استتار کلاس III دشوارتر از نمونه کلاس II آن است؛ نه به دلیل اینکه حرکت دندان دشوارتر است، بلکه به دست آوردن زیبایی قابل قبول دشوارتر است. مسئله این است که بیشتر بیماران کلاس III قبلا جبران دندان دارند که در طی رشد ایجاد شده اند. به طور معمول، دندان های ثنایای فوقانی حداقل تا حدی فرورفته و برآمدگی نسبت به فک بالا دارند؛ در حالی که دندان های ثنایای پایین نسبت به چانه قائم و برعکس هستند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت دندان

  1. استتار عدم تقارن

هنگامی که عدم تقارن صورت وجود دارد، حتی اگر عدم تقارن تا حد زیادی در فک پایین باشد، بینی احتمالا در همان جهت چانه متمایل می شود و جبران دندان معمولا خطوط میانی دندان را از خطوط میانی اسکلتی به هم نزدیک می کند. با درمان استتار، اصلاح کامل خطوط میانی دندان ممکن نیست.

 بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

  1. استتار اپن بایت اسکلتی

تعدادی از تکنیک های توصیه شده برای درمان ارتودنسی بیمار با اپن بایت اسکلتی وجود دارد. بیشتر این روش ها برای نفوذ دندان های خلفی یا حداقل جلوگیری از فوران دندان یا اکستروژن در تلاش برای کاهش یا کنترل قدامی قدامی صورت طراحی شده اند. 

منبع

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

بلیچینگ یا سفید کردن دندان در واقع یک نوع درمان زیبایی به حساب می آید. بلیچینگ دندان ها روشی است که باعث از بین رفتن بد رنگی ها و رنگ دانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان ها شده است، می شود و حتی بعضی اوقات برخی از بد رنگی ها ژنتیکی است که با بلیچینگ برطرف می‌شود و دندان ها سفید و زیباتر می‌شود.

در بلیچینگ دندان یا همان سفید کردن دندان ها به دقت بالایی نیاز دارد برای همین دندانپزشک باید تبحر خاص و کافی را داشته تا بتواند طرح لبخند زیبا را برای فرد فراهم بسازد.

تا برای بیمار مشکلی بوجود نیاد. ممکن است برای بیمار جای نگرانی بوجود بیاید که در روش بلچینگ برای مینای دندان مشکلی ایجاد شود ولی اینگونه نیس صدمه کمتری به نسبت لمینت یا کامپوزیت دندان دارد.

بلچینگ چگونه دندان را سفید می‌کند؟

سفید کردن رنگ دندان ها با روش های شیمیایی یا به صورت محلول است که به صورت حذف رنگ دانه های داخل دندان و همچنین بر اساس انجام کار در داخل مطب یا منزل طبقه بندی می‌شود.

قبل از انجام بلچینگ:

قبل از بلچینگ باید دندان های پوسیده ترمیم شوند در ضمن این را هم باید بدانیم که بلیچینگ روی پرکردگی ها و روکش ها و لمینت ها و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل تاثیری ندارد و قبل از بلیچ انجام جرم گیری در صورت وجود جرم و بروساژ تاثیر بهتری دارد.

انواع بلیچینگ

  • بلیچینگ در خانه

دندانپزشک ابتدا از دندان های فک بالا و پایین قالب گیری می‌کند  و در جلسه بعد یک جفت تری شفاف به بیمار تحویل می‌دهد در هر تری فضاهایی وجود دارد که ماده بلیچینگ بر روی آن قرار می‌گیرد.

اول باید دندان ها را کاملا مسواک زده و با نخ دندان، دندان ها را تمیز کرده  و یک قطره از ژلی که پزشک داده را روی حفره هایی که بر روی تری قرار دارد می‌گذاریم و بعد تری را بر روی دندان  قرار می‌دهیم و اگر اضافات از ژل بلیچینگ بیرون زده بود با مسواک خشک پاک می‌کنیم.

بیشتربخوانید... ونیر دندان

  • بلیچینگ درمطب

در روش سفید کردن دندان در مطب اول پزشک از ماده محافظت شده استفاده می‎‌کند به طور  کلی تمام شیارهایی که به دور دندان قرار دارد گرفته می‌شود. بعد اشعه لایت گرفته می‌شود تا ماده محافظه شده سفت شود سپس مواد سفید کننده با غلظت بالا روی دندان ها گذاشته می‌شود.

منبع: https://www.tajdentalclinic.com/

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

اگر به خاطر مشکلات بینایی خود عینک می‌زنید و همزمان تمایل دارید که عمل زیبایی بینی نیز انجام دهید، حتما این مقاله را بخوانید.

مشاهده کنید... عکس عمل بینی

عمل لیزیک چیست؟

لیزیک همانطور که از اسمش نیز می‌توان متوجه شد، نوعی جراحی با کمک لیزر پزشکی است که در آن مشکلاتی مانند دوربینی، آستگماتیسم و نزدیک بینی اصلاح و برطرف می‌شوند. پس از انجام عمل لیزیک بینایی بلافاصله بهبود یافته و نیازی به استفاده از عینک یا لنز طبی نیست.

چرا کسانی که عمل بینی انجام می‌دهند بهتر است لیزیک انجام دهند؟

تعداد افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند و همزمان از عینک استفاده می کنند زیاد است. یکی از مشکلاتی که این افراد ممکن است بعد از عمل بینی تجربه کنند، منع استفاده از عینک به شکل عادی (همانند  قبل از عمل) است. افراد عینکی باید بعد از عمل از قرار دادن مستقیم عینک روی بینی اجتناب کنند. زیرا وزن عینک می تواند باعث به هم خوردن موقعیت استخوان ها و فرم بینی شود. این افراد باید به فکر استفاده از جایگزین عینک بعد از عمل بینی باشند. یکی از جایگزین ها عمل لیزیک چشم است. اما این سوال پیش می آید که عمل لیزیک قبل از عمل بینی باشد یا قبل از آن؟

بیشتر بخوانید... پولیپ بینی

کدام را اول انجام دهیم؟

متخصصان توصیه می‌کنند که عمل لیزیک چشم قبل از عمل جراحی بینی انجام دهید. زیرا دوره نقاهت عمل لیزیک کوتاه است و می‌توان بعد از آن با خیال راحت به استقبال عمل بینی رفت. اما از آنجا که عمل بینی دوره نقاهت نسبتا طولانی تری دارد. و نتایج عمل طی یک دوره زمانی طولانی حاصل میشود، بهتر است  که قبل از آن لیزیک انجام داد. با این حال لیزیک را می تواند بعد از جراحی زیبایی بینی انجام داد. و چیزی که مهم است سپری شدن کامل دوره نقاهت عمل بینی است.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400

فاصله بین این دو عمل چقدر باشد؟

متخصصان و جراحان چشم معتقدند که به فاصله  2 تا 3 ماه بعد از عمل لیزیک شخص نباید ورزش کند و یا به چشم دست بزند. چون ممکن است باعث حرکت قرنیه و عدسی شود.  و نتیجه عمل تحت تاثیر قرار بگیرد. لذا بهتر است فاصله بین عمل لیزیک و عمل بینی 2 تا 3 ماه باشد. یعنی اگر قبل از عمل بینی لیزیک انجام می دهید 2 یا 3 ماه صبر کنید. و آنگاه زیر تیغ جراحی رینوپلاستی بروید.

منبع: https://www.drshahinshams.com/

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

در جراحی بینی نیز همانند سایر جراحی ها، نیاز است تا جراح پیش از هر اقدامی از سلامت شما مطمئن شود، و به همین دلیل برای معاینات بیشتر یک سری آزمایش های قبل از عمل بینی و معاینات بیشتر را تجویز می کند که که ساده ترین آنها آزمایش کم خونی یا همان هموگلوبین است.

هموگلوبین نوعی پروتئین اکسیژن مورد نیاز ارگان ها را تامین می کند و دی اکسید کربن را به شش ها باز می گرداند.

بیشتربخوانید... عمل بینی گوشتی

چه آزمایش هایی باید قبل از عمل بینی انجام شود؟

ابتدا این تست ها و آزمایش ها را به صورت موردی ذکر می کنیم و سپس به شرح کامل جزئیات هر یک خواهیم پرداخت.

  1. آزمایش خون

مهمترین فاکتوری که پزشک در این آزمایش به دانستن آن احتیاج دارد، سطح هموگلوبین خون شماست. هموگلوبین یا Hb یک پروتئین فلزی که وظیفه جابجایی اکسیژن را در خون بر عهده دارد و در واقع اکسیژن را از ریه گرفته و به قسمت های دیگر بدن انتقال می دهد. 

  1. آزمایش بارداری

    اگر خانم متوجه نباشد که باردار است و اقدام به جراحی بینی کند، برای خود او و فرزندش بسیار خطرناک خواهد بود.

  1. آزمایش ادرار

  این آزمایش بسیاری از بیماری ها عفونی را برای پزشک مشخص خواهد کرد.

  1. نوار قلبی یا الکتروکاردیوگرافی

قلب مهمترین نقش را در گردش خون و بقای فرد ایفا می کند، پزشک باید علاوه بر مطمئن شدن از کارکرد مناسب قلب قبل از عمل بینی، سوابق اشخاصی که هر نوع بیماری قلبی داشته اند را کاملا بررسی کند. 

  1. عکس رادیولوژی از قفسه سینه

اگر سابقه اعتیاد به سیگار،ذات الریه یا هرمشکل تنفسی دیگری را داشته اید، باید یک رادیولوژی از ریه شما گرفته شود و بعد عمل بینی انجام شود.

  1. تست های سلامت روانی

سوالات متداول آزمایش های قبل از عمل بینی یا رینوپلاستی

آیا انجام همه آزمایش های قبل عمل بینی لازم است؟

این آزمایشات برای شرایط بیمار تجویز می شود و خیلی از آن ها مورد نیاز نیست. این آزمایش ها به پیشینه پزشکی شما بستگی دارد.

بیشتربخوانید... مراقبت های بعد از عمل بینی

انجام آزمایشات تا چه مدت قبل از عمل باید انجام گیرد؟

آزمایشات قبل از عمل بینی را هر چه سریعترانجام دهید چون اگر مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد باید هر چه زودتر رفع شود.

بهترین زمان برای انجام آزمایش خون قبل از جراحی چه زمانی است؟

سه یا چهار هفته قبل از عمل بینی آزمایش خون خود را انجام دهید.

منبع: دانستنی های عمل بینی

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

شاید خیلی دوست دارید ورزش کنید، اما نه حال و حوصله‌اش را دارید و نه برنامه‌‌ای خاص و منظم، یا اینکه بدن‌تان آسیب دیده‌ است. با وجود تمام این آسمان ریسمان‌هایی که به هم بافتید، می‌خواهم بگویم که دقیقا باید ازهمین امروز ورزش کردن را شروع کنید!

۱. برای اینکه شادتر زندگی کنید

ورزش قطعا یک راه عالی و مطمئن برای داشتن زندگی شاد است.

۲. برای اینکه یاد بگیرید هدف‌دار شوید و به هدف‌های‌تان برسید

چه تصمیم بگیرید که ۱۰ کیلومتر بدوید، چه مقدار وزنه‌ای که بلند می‌کنید یا مسافت دوچرخه‌سواری‌تان را بیشتر کنید، وقتی برای تناسب اندام‌تان هدف می‌گذارید و به آن هدف‌ها می‌رسید اعتماد‌به‌نفس‌تان چند برابر می‌شود.

۳. برای اینکه خطر بیماری‌های قلبی را کم کنید

بین افرادی که دارو مصرف می‌کنند و کسانی که اهل ورزش مداوم هستند، هیچ فرقی از نظر پیشگیری از بیماری‌های شریانی قلب و دیابت وجود ندارد.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری

۴. برای اینکه بهتر بخوابید

اگر به طور مداوم ورزش کنید و ریتم روزانه‌ی ورزش‌تان را تنظیم کنید، در طول روز هوشیاری‌تان بیشتر می‌شود و شب هم راحت‌تر می‌خوابید.

۵. برای اینکه پرانرژی شوید

وقتی حسابی خسته‌اید، احتمالا آخرین کاری که دل‌تان می‌خواهد انجام بدهید ورزش کردن است. اما با توجه به تحقیقات، ورزش دقیقا همان کاری است که باید انجام بدهید!

بیشتربخوانید... بهترین رژیم لاغری دنیا

۶. برای اینکه قدرت و انعطاف‌پذیری‌تان بیشتر شود

تمرین‌های مقاومتی مثل وزنه‌برداری، تمرین‌های قدرتی و حرکات یوگا مخصوصا وقتی پا به سن می‌گذاریم به قدرت و تراکم ماهیچه‌ها کمک می‌کنند.

۷. برای اینکه حافظه‌تان را تقویت کنید

اگر مشکل حواس‌پرتی دارید، باید بدانید که یکی از فواید ورزش کردن کمک به پویایی ذهن‌تان است.

۸. برای اینکه اعتماد ‌به ‌نفس ‌تان بالاتر برود

ورزش کردن به شما کمک می‌کند احساس بهتری به خودتان داشته باشید.

۹. برای اینکه بازده‌ کاری‌تان بالا برود

کسانی که قبل از شروع کار یا حین زمان استراحت و ناهارشان حرکات ورزشی انجام می‌دهند، نسبت به روزهایی که از ورزش فرار می‌کنند استرس کمتری دارند و خلاق‌تر هستند.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کم کالری

۱۰. برای اینکه در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر شوید

ورزش کردن علاوه بر اینکه سیستم دفاعی بدن‌تان را نسبت به سرطان‌ها و مخصوصا سرطان سینه مقاوم می‌کند، از شما در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

۱۱. برای اینکه بیشتر عمر کنید

چقدر خوب است که سال‌ها در کنار عزیزان‌مان زندگی کنیم و از همه‌ی لحظات شیرینی که در کنارشان هستیم لذت ببریم. پس بدن‌تان را سالم و شاد نگه دارید! یکی از فواید ورزش کردن عمر طولانی است.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

از آنجایی که روش‌های ترمیم و زیبایی دندان نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی گران است، بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی از انواع روش‌های زیبایی مطلع شده و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

لمینت چیست؟

لمینت که معمولا از جنس سرامیک ساخته می‌شود نوعی پوشش نازک سرامیکی است که به منظور ترمیم و اصلاح زردی و شکستگی دندان استفاده می‌شود. این روکش‌ها در یک بازه 2 الی 3 هفته‌ای تهیه می‌شوند؛ به گونه‌ای که دندان‌های فرد در جلسه اول توسط پزشک بازبینی و قالب‌گیری شده و قالب اولیه به لابراتور ارسال می‌شود. سپس، روکش‌های سرامیکی بسته به سلیقه فرد به رنگ‌های مختلف طراحی می‌شود. زمانی که لمینت‌ها آماده شد، آن‌ها را برای چسباندن به دندان‌ها به کلینیک می‌فرستند.

ونیر کامپوزیتی چیست؟

روکش‌های کامپوزیتی که بیشتر به ونیر معروفند، نیازی به قالب‌گیری در لابراتور نداشته و تمامی مراحل در همان جلسه اول توسط پزشک انجام می‌شود. برخلاف لمینت‌های سرامیکی، جنس ونیرها از مواد ترمیمی و هم‌رنگ دندان بوده و نسبت به لمینت‌ها طبیعی‌تر هستند. این روکش‌ها طی فرایندی خاص، توسط پزشک بر روی دندان‌های بیمار به اصطلاح سمان می‌شود.

لمینت بهتر است یا کامپوزیت

اصلی‌ترین تفاوت لمنیت و کامپوزیت، میزان مقاومت آن‌ها در برابر تغییر رنگ و شکستگی است. روکش‌های کامپوزیتی به طور حتم پس از چند سال رنگ خود را از دست داده و باید مجددا ترمیم دندان شوند. این روکش‌ها در برابر غذاهای پرچرب و نوشیدنی‌های قندی بسیار ضعیف عمل می کند.
از طرفی، لمینت‌های سرامیکی در برابر چنین غذاهایی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و طول عمر بیشتری دارند.

مزایا و معایب لمینت دندان

مزایا

  • پنهان کردن ترک‌ها و شکستگی‌های دندان
  • مقاوم در برابر سایش
  • عدم سایش دندان‌های مجاور
  • درخشندگی و شفافیت بالا
  • کیفیت ساخت عالی و طول عمر بالا

معایب

  • نیاز به تراشیدن مینای دندان
  • تغییر رنگ لبه‌های لمینت به مرور زمان
  • تنها یک گزینه زیبایی است و برای درمان دندان‌های شکسته به کار نمی‌رود
  • قیمت لمینت دندان بالا
  • غیرقابل تعمیر؛ به گونه‌ای که برای ترمیم باید روکش جدید سفارش داد

مزایا و معایب کامپوزیت دندان
مزایا

  • عدم تراشیدن مینای دندان
  • عدم نیاز به بیهوشی و بی حسی
  • قابل ترمیم بودن و برطرف شدن هر گونه نقص و تورم در کوتاه‌ترین زمان

معایب

  • مقاومت ضعیف در برابر شکستگی
  • تغییر رنگ ناگهانی پس از چند سال
  • صرفا یک گزینه زیبایی است و برای درمان دندان‌های شکسته کاربرد ندارد
  • ساخته شدن ونیر توسط پزشک که این امر می‌تواند در ظرافت روکش‌ها تاثیر منفی بگذارد

 

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

بسیاری از افرادی که می خواهند از ارتودنسی دندان استفاده کنند، به خاطر ظاهر ارتودنسی، تمایل چندانی برای استفاده کردن از این روش ندارند. در واقع بعضی از افراد به خاطر شرایط شغلی یا موقعیت اجتماعی خاصی که دارند، تمایل دارند که درمان ارتودنسی خود را مخفی کنند. یکی از گزینه های مناسب برای چنین افرادی، پلاک های شفاف ارتودنسی است؛ اما این پلاک های شفاف که همچنین ارتودنسی نامرئی هم نامیده می شوند، برای همه افراد مناسب نیستند. به ویژه اگر دندان ها خیلی نامرتب باشند، این ارتودنسی ها تاثیر زیادی نخواهند داشت.

در این حالت یک روش مناسب برای مخفی کردن ارتودنسی، استفاده از ارتودنسی رنگ سفید است. در واقع با استفاده از کش های به رنگ سفید می توان تا حدی درمان ارتودنسی را مخفی کرد. البته در این حالت متخصص ارتودنسی خوب می تواند به جای اینکه از براکت های فلزی در ساخت ارتودنسی استفاده کند، براکت های سرامیکی و کامپوزیتی که هم رنگ دندان ها هستند را به کار ببرد.

بیشتربخوانید... ارتباط ارتودنسی وعمل بینی

مزایا و فواید ارتودنسی سفید چیست؟

از آنجایی که بیماران مجبور هستند مدت زمان زیادی از ارتودنسی ثابت استفاده کنند؛ در نتیجه ممکن است از ظاهر ارتودنسی های فلزی خسته شوند؛ به علاوه بسیاری از افراد، به ویژه افراد بزرگسال، علاقه ای به مشخص بودن درمان ارتودنسی خود ندارند و نمی خواهند ارتودنسی آنها جلب توجه کند؛ بنابراین به کمک ارتودنسی سفید، تا حد زیادی می توان ارتودنسی را مخفی کرد.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که استفاده از کش های سفید، براکت های سرامیکی یا براکت های کامپوزیتی نمی توانند درمان ارتودنسی را کاملا نامرئی کنند.

معایب و مشکلات ارتودنسی سفید چیست؟

همان طور که می دانید، رنگ های روشن، به ویژه رنگ سفید، همیشه خیلی زود تغییر رنگ می دهند و کدر می شوند. مثلا ممکن است در اثر نوشیدن قهوه، به مرور کش های ارتودنسی سفید به رنگ کدر و قهوه ای در بیایند؛ پس متوجه می شویم که در صورت استفاده کردن از ارتودنسی، بیمار باید بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت کند؛ به علاوه در ساخت ارتودنسی سفید از براکت های سرامیکی و کامپوزیتی که هم رنگ دندان ها هستند استفاده می کنند.

اگرچه چنین براکت هایی، زیبایی بیشتری در مقایسه با براکت های فلزی دارند، اما با این حال به شدت شکننده هستند و ممکن است آسیب ببینند و از سطح دندان ها جدا شوند

منبع: http://www.lachine.ir/

 

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

وقتی یک ماشین صفر می خریم انتظار داریم وقتی درست از آن نگهداری کنیم هیچ وقت خراب نشود. حتی اگر یک خودروی دست دوم بخریم، قبل از خرید تمام قسمت های آن را کامل بررسی می کنیم. با این حال حقیقتی که درباره خودروها وجود دارد این است که تمام مشکلاتی که برای آنها پیش می آید قابل تعمیر نیست. شاید همیشه بتوانید مشکلات ساده ای مانند خرابی کولر را برطرف کنید یا خودرویی که باتری خالی کرده است را با استفاده از کابل روشن کنید ولی بعضی از نقص های فنی هستند که ارزش تعمیر کردن ندارند.

بیشتربخوانید... لوازم یدکی کیا

  • مشکلات برقی خودرو

با اینکه ممکن است مشکلات برقی در ابتدا خیلی عادی به نظر برسند، ولی هر چقدر خودروی شما جدیدتر و پیشرفته تر باشد تعمیر مشکلات برقی آن پیچیده تر و پرهزینه تر است.

  • سوختن واشر سرسیلندر

وقتی واشر سرسیلندر خودرویی بسوزد ارزش تعمیر کردن ندارد. این یک قانون ثابت و تغییرناپذیر است. واشر سرسیلندر، بلوک سیلندر و سرسیلندر را از هم جدا می کند و وقتی از بین برود خرج زیادی به شما تحمیل می کند تا جایی که ترجیح می دهید یک خودروی صفر بخرید زیرا وقتی واشر سرسیلندر از بین می رود سیال خنک کننده و روغن موتور با هم ترکیب می شوند و بدترین مخلوط ممکن به وجود می آید یا ممکن است سیال خنک کننده وارد محفظه احتراق شود و بسوزد. در چنین حالتی هنگام رانندگی دود سفید از اگزوز خارج می شود. شاید بعد از خنک شدن خودرو همه چیز عادی به نظر برسد ولی این مشکلات دوباره از نو به وجود می آیند.

بیشتربخوانید...  خودرو کیا، راهنمای تهیه قطعات

  • انحراف شاسی خودرو

اگر خودروی شما تصادف شدیدی داشته باشد احتمال انحراف شاسی وجود دارد. وقتی بخشی از شاسی انحراف پیدا کند در اکثر موارد به ساختار اصلی خودرو نیز آسیب می رساند و احتمال دارد اجزای درونی خودرو نیز صدمه دیده باشند.

بیشتربخوانید... راهنمای خرید واترپمپ

  • گیربکس معیوب

اهمیت گیربکس به اندازه اهمیت موتور است. اگر هر یک از آنها خراب شوند خودروی شما از کار می افتد. تعویض گیربکس کار آسانی نیست و هزینه تعمیر آن نیز بسیار بالاست و بعد از تعمیر هم احتمال دارد مانند قبل درست کار نکند.

  • باتری معیوب یک خودروی هایبرید

اگر باتری یک خودروی هایبرید خراب شده باشد، تنها راه حل عقلانی خرید یک خودروی صفر کیلومتر است.

بیشتربخوانید... خرید قطعات اصلی کیا

  • NetWare Studio