مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

  • ۰
  • ۰

در پاسخ باید قاطعانه بگم که هر درمانى جایگاه خودش را دارد و بسته به شرایط دندانها است که طرح درمان مناسب انتخاب مى شود. و کلیه روشهاى دندانپزشکى از جمله کامپوزیت ونیر، لمینت دندان چیست، روکش فول سرامیک و غیره بر پایه و اساس مطالعات و تحقیقات فراوان در علم دندانپزشکى وارد شده اند و در تمامى دانشکده هاى دندانپزشکى دنیا تدریس مى شوند و اینکه همکار دندانپزشکى بگوید بهترین درمان لمینت سرامیکی است و یا روش کامپوزیت ونیر را مردود کند را باید به حساب نااگاهى و یا تعصب غیر منطقى وى دانست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روکش های تمام سرامیک کلیک کنید.

هیچ درمانى خوب مطلق نیست و هر درمانى مزیت و ویژگى خاص خودش را دارد و انچه در اینجا بالاترین اهمیت را دارد انجام درست و تخصصى هر درمان است و انتخاب روش مناسب بر حسب شرایط دهان و دندان بیمار، و هر درمانى اگر غیر اصولى انجام شود عوارضى را بدنبال دارد .

باید بر حسب شرایط بیمار تصمیم بر انتخاب روش درمان گرفته شود و در بعضى موارد روش کامپوزیت دندان بهتر از لمینت دندان است و در بعضى موارد بالعکس .

انچه مهم است عدم تعصب روى یک روش درمان و اگاهى کامل نسبت به تمامى روشهاى درمانى قابل انتخاب و انجام درست و حرفه اى درمان است.

انحناى قوس دندانى در طراحى لبخند به روش کامپوزیت ونیر یا لمینت ، تحت تاثیر قوس فک و استخوانبندى صورت و فرم لب قرار مى گیرد . مثلا در فردى که شکل قوس فک مربعى است با فردى که شکل قوس فک بیضى است متفاوت است.

و یا یکى از فاکتورهاى تعیین کننده دیگر ، انست که انحناى قوس دندانى از خط لب پایین حین لبخند تبعیت کند.

هر چند با روشهاى زیبایى مى توان تا حدى این قوس را اصلاح و تغییر داد ولى باید فاکتورهاى تعیین کننده که مربوط به روابط اجزاء صورت است را در نظر گرفت و محدودیت ها را توجه داشت.

جهت مطالعه مجله تخصصی ارتودنسی دندان اینجا کلیک کنید.

کامپوزیت ونیر چه میزان تراش لازم دارد؟

این بستگی به میزان نامرتبی و شکل و فرم دندان دارد . در حالت نرمال میزان تراش دندانها در حداقل ممکن و گاها بدون تراش است ولی اگر دندان بیرون زده باشد و یا نیاز به اصلاح فرم داشته باشد ، قاعدتا تراش دندان به میزان مورد نیاز لازم است .

منبع: artmandarman

  • ۹۹/۱۱/۲۹
  • NetWare Studio

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی