مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

۵۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در هنگام استفاده از بریس‌های ارتودنسی، بدون تردید ممکن است مشکلات متعدد و عوارض ارتودنسی برای بیمار ایجاد شود. خوشبختانه، اکثر این مضرات ارتودنسی دندان را می‌توان به صورت موقت تا زمان ملاقات با متخصص ارتودنسی در تهران کنترل کرده یا حتی در برخی موارد بطور کامل بر طرف نمود.

رایجترین مشکلاتی که در حین درمان ارتودنسی برای بریس ها رخ می دهد

شل شدن یا تغییر شکل سیم‌های ارتودنسی

این شرایط یک مشکل عادی در هنگام استفاده از بریس‌های ارتودنسی است. به این ترتیب در صورتی که سیم‌های ارتودنسی شکسته یا شل شوند، در عمل می‌توانند به بافت گونه، زبان یا لثه آسیب وارد کنند. در صورت مواجه شدن با این شرایط می‌توانید با یک مو چین استریل یا پاک کن تمیز، سیم ارتودنسی را به محل اولیه آن باز گردانید. در صورتی که سیم از حفره آن خارج شده است، سعی کنید سیم را به داخل حفره باز گردانید.

در صورتی‌که غذاهای سخت یا چسبنده مصرف کنید، رزین ارتودنسی دندان ممکن است ضعیف شده یا بشکند. هنگامی که این شرایط برای فرد اتفاق افتد، ممکن است براکت بر روی دندان‌ها شل شده و به داخل لثه‌ها، زبان یا گونه فرو رود.

در صورتی‌که بند ارتودنسی شل شد، برای ملاقات با متخصص ارتودنسی برای چسباندن مجدد یا جایگزینی آن هماهنگی لازم را انجام دهید.

بهتر است بخوانید

شل شدن جدا کننده‌ها

فضاساز یا جدا کننده حلقه‌های لاستیکی هستند که بین دندان‌های فرد معمولاً برای مدت چند روز قرار می‌گیرند. این ابزارها می‌توانند یک فضای کوچک بین دندان‌ها به صورتی ایجاد کنند که بندهای ارتودنسی به راحتی بین دندان‌ها قرار گیرند. به این منظور می‌توان از انواع مختلف جدا کننده‌های ثابت یا ارتجاعی برای بیمار استفاده کرد. به هر حال گاهی اوقات این ابزارها از محل خود خارج شده یا می‌افتند. در صورتی که با این شرایط مواجه شدید، لازم است از متخصص ارتودنسی برای ملاقات وقت بگیرید تا مشکل با انجام اقدامات لازم بر طرف شود.

مشکلاتی که در هنگام استفاده از بریس‌ها برای دهان و دندان رخ می‌دهد

  1. ناراحتی
  2. بهداشت دهان، بیماری لثه و پوسیدگی یا لک شدن دندان‌ها
  3. تحلیل ریشه دندان
  4. صدا دادن یا درد در مفصل فک
  5. بازگشت دندان به حالت اول
  6. زخم و ناراحتی محدود در دهان

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به ایمپلنت دندان، لمینت دندان و.. میتوان اشاره کرد.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

امروزه رعایت بهداشت دندان و دهان از ارزش والایی برخوردار است و مسواک زدن نیز از مرسوم ترین راه های رعایت بهداشت است که شما باید سعی کنید تا هر روز از آن استفاده کنید ولی این نکته را بدانید که مسواک مداوم نیز تنها راه نیست و ما به شما چند توصیه برای درست تمیز کردن دندان هایتان را به شما معرفی میکنیم تا با رعایت آن ها هر چه بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

بهتر است بدانید

مسواک زدن شما باید در حد معمول باشد زیرا اگر این کار را به طور کامل انجام ندهید میکروب هایی در بین دندان و لثه های شما گیر خواهد کرد که این مورد باعث از بین رفتن لثه ها خواهد شد و پوسیدگی دندان و اگر هم خیلی محکم مسواک بزنید باعث خراش و آسیب رسیدن به دندان های شما خواهد شد و اتصال محکم و درست لثه با دندان هایتان سست خواهد شد و در نهایت باعث عفونت و آسیب جدی‌تر لثه ها خواهد شد. پس همیشه سعی کنید مسواک زدن خود را در حد معمولی نگه دارید. با  بهترین کلینیک دندانپزشکی در جنت آباد همراه باشید.

چند توصیه برای درست تمیز کردن دندان ها

1.زمان کافی برای مسواک زدن بگذارید

همیشه سعی کنید تا واقعا سه تا چهار دقیقه از روز خود را صرف مسواک زدن و رسیدن به بهداشت دندان هایتان کنید و این زمان صرف کردن ربطی به برقی یا دستی بودن مسواک شما ندارد.

2.همیشه با نظم مسواک بزنید

معمولا همه ما عادت داریم تا دندان‌های جلویی‌مان را بیشتر مسواک بزنیم زیرا بیشتر در معرض دید ما هستند حتی گفته شده افراد راست‌دست طرف راست دهان‌شان و افراد چپ دست، طرف چپ دهان‌شان را نادیده می‌گیرند در مسواک زدن که این کار اشتباه است.

3.استفاده از مسواک های دارای موهای نرم با بلندی‌های متغیر

شما بهتر است در انتخب مسواک‌‌هایتان هم دقت کافی را به کار ببرید و از مسواک های نرم برای مسواک زدن استفاده کنید زیرا این مسواک ها برای لثه‌ و دندان های شما مناسب‌ترند نسبت به بقیه نوع از مسواک ها همچنین این مسواک ها کار تمیزکردن میان دندان‌هایتان را نیز بهتر انجام می‌‌دهند.

از خدمات کلینیک تاج به ایمپلنت دندان، لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و... میتوان اشاره کرد.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

روز عروسی یک تاریخ خاص در طول زندگی هر زنی است. بسیاری از خانم ها در تمام مدت زندگی خود به فکر چنین روزی هستند، آن ها میخواهند که در چنین روزی از ابتدا تا آخر فقط بدرخشند به همین خاطر به دنبال بهترین سالن  و آموزشگاه آرایشگری در سطح شهر خود هستند.

مرحله اول آرایش عروس : اعمال پرایمر

اولین اقدام در آرایش صورت عروس است. از پرایمر برای صاف و یکدست کردن پوست استفاده می‌شود.

مرحله دوم آرایش عروس : اعمال فونداسیون صورت

در این مرحله باید از فونداسیونی استفاده کنید که حاوی spf یا ضد آفتاب نیست. ماده ضد آفتاب، پوست را بسیار درخشان و براق می‌کند.

مرحله سوم آرایش عروس: کانسیلر

کانسیلر در فرم های مختلف، آرایش شما را کامل می‌کند، این ماده آرایشی برای پوست بسیار مناسب است. زیرا خطوط و تیرگی‌ های زیر چشم را می‌پوشاند.

مرحله چهارم آرایش: آرایش ابروها

از لوازم آرایش ابروی خوب و مناسبی مانند مداد ابرو، ژل ابرو و یا موم برای مرتب کردن، تیره کردن و حالت دادن به ابروها استفاده کنید.

مرحله پنجم آرایش عروس : آرایش چشم ها

معمولا مواد آرایشی پایه برای سایه چشم به این صورت است که باید آرایش چشم با لباس عروس هماهنگ باشد.

مرحله ششم آرایش : برجسته سازی برخی از نقاط صورت

با استفاده از سایه های مناسب صورت، نقاط استخوانی صورت را پوشش دهید.

مرحله هفتم آرایش عروس: اعمال رژگونه

با استفاده از یک قلم موی وسیع، رژگونه را بر روی صورت و بر روی خط گونه اعمال کنید.

مرحله هشتم آرایش: استفاده از برنزه کننده‌ها

از برنزه کننده ها باید در طول قسمت خارجی بینی، چانه و پیشانی استفاده شود.

مرحله نهم آرایش عروس : استفاده از پودر خشک

با استفاده از یک قلم موی بزرگ پودر خشک را روی تمام صورت اعمال کنید.

مرحله دهم آرایش: آرایش لب ها

برای برجسته سازی لب با یک خط لب شروع کنید و سپس رژ لب را با یک قلم مو ظریف یا هر وسیله دیگری به صورت یکنواخت پخش کرده سپس آن را براق کنید.

مرحله دوازدهم آرایش عروس : پاک کردن آرایش اضافی

برای پاک کردن آرایش اضافی از صورت، از یک پد یا اسفنج آرایشی تمیز استفاده کنید.

مرحله آخر آرایش عروس : استفاده از اسپری فیکس کننده

برای ماندگاری آرایش برای یک مدت زمان نسبتا طولانی، از یک اسپری فیکس کننده مناسب استفاده کنید.

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش تاتو، آموزش اکستنشن مژه، آموزش اکستنشن مو و... میتوان اشاره کرد.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

خمیردندان‌ها دارای مواد شیمیایی، رنگ‌ها و طعم دهنده‌ها هستند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی در خانه خمیردندان درست کنید. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

روش اول تهیه خمیردندان خانگی

در این روش از موادی چون جوش شیرین، روغن نارگیل و اسانس نعناع استفاده می‌کنیم. برای تهیه خمیر دندان خانگی به این روش ابتدا مقدار یکسانی از روغن نارگیل و جوش شیرین را به آرامی با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی بوده و به تمیز شدن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. جوش شیرین هم یکی از بهترین پاک کننده‌های طبیعی است که دارای خاصیت قلیایی بوده و برای سفیدی و رفع بوی بد دهان موثر است. در مرحله بعد چند قطره اسانس نعناع به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید

روش دوم

در این روش نیز  از جوش شیرین، روغن نارگیل، اسانس نعناع و زرد چوبه استفاده می‌کنیم. زردچوبه به علت دارا بودن خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی می‌تواند به عنوان یکی از ابزار‌های مناسب برای سلامتی دهان و دندان و سفید کردن آن استفاده شود. برای تهیه این خمیردندان مقدار یکسانی از روغن نارگیل و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و چند قطره اسانس نعناع به آن اضافه کرده و در مرحله آخر زردچوبه را اضافه می‌کنیم.

روش سوم

مواد مورد استفاده در روش سوم جوش شیرین، پروکسید هیدروژن، عصاره نعناع و افزودنی‌های اختیاری مثل گلیسیرین و آب هستند. جوش شیرین را درون ظرفی ریخته و گلیسیرین را به آن اضافه کنید. گلیسیرن در اینجا نقش شیرین کننده را دارد و به سلامت دندان و لثه نیز کمک می‌کند، استفاده از آن به صورت اختیاری است. در مرحله بعد پروکسید هیدروژن و عصاره نعناع را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.

تهیه خمیردندان ذغالی

مواد مورد نیاز در این روش ذغال چوب فعال، پوست پودر تخم‌مرغ و روغن نارگیل است. ذغال فعال به علت ویژگی ترکیبی که دارد برای سفید کردن دندان‌ها به کار می‌رود. ذغال فعال خاصیت سم‌زدایی دارد و می‌تواند با باکتری‌ها و مواد سمی مبارزه کند و پلاک و جرم موجود روی دندان‌ها را از بین ببرد. برای تهیه این خمیردندان ذغال فعال را با پوست پودر تخم‌مرغ مخلوط کرده و سپس روغن نارگیل را به آنها اضافه کنید. مخلوط را با یک قاشق غیر فلزی به خوبی مخلوط کرده تا حالت خمیری شکل شود.

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی بارداری، طرح لبخند و... میتوان اشاره کرد.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

برای کسانی که تحت درمان با ارتودنسی (مخصوصا ارتودنسی ثابت) هستند، این سوال پیش می آید که طی این دوره چطور باید غذا بخورند. به  عبارتی چه غذاهایی را میتوانند بخورند و چه خوراکی هایی را نباید بخورند. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید تا در این مقاله به طور کامل به این سوالات و سوالات مشابه دیگر در خصوص غذاهای مناسب برای ارتودنسی دندان پاسخ دهد.

آیا میتوانم با وجود بریس شکلات بخورم؟

شکلات معمولا منعی برای مصرف ندارد زیرا سفت و سخت نیست و بعد از گاز زدن خیلی زود خورد یا نرم میشود. اما از آنجایی که ممکن است حاوی قند زیادی باشد بهتر است طی درمان ارتودنسی از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید و بعد از مصرف حتما دهان و دندان خود را تمیز کنید.

آیا میتوانم حین ارتودنسی سیب گاز بزنم؟

سیب به خودی خود سفت است و گاز زدن سیب کامل با پوست برای دندان هایی که ارتودنسی شده اند ضرر دارد و خطرناک است. با این وجود بعد از پوست کندن و قطعه قطعه کردن آن میتوانید سیب میل کنید.

آیا با وجود بریس میتوانم بادام زمینی بخورم؟

نه. بادام زمینی جزء غذاهای مناسب برای ارتودنسی نیست. به دلیل بافت بادام زمینی و احتمال وارد شدن آسیب به بریس به هیچ عنوان بادام زمینی و آجیل های مشابه آن را مصرف نکنید.

چرا نباید حین درمان پاپ کرن مصرف کرد؟

قطعاً از خوردن پاپ کورن طی ارتودنسی دندان باید خودداری شود. هسته های سخت می توانند به براکت های شما صدمه بزنند ، و قطعات کوچک جویده نشده آن ها می تواند بین براکت ها و سیمها گشر کرده که تمیز کردن آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

چرا با بریس نباید نوشابه نوشید؟

نوشیدنی های گازدار شیرین را نه به خاطر آسیب به بریس ها بلکه به خاطر حجم بالای قند و احتمال پوسیدگی دندان حین ارتودنسی نباید مصرف کرد. چنانچه به هر دلیل از این نوشابه ها خوردید، باید دهان و دندان خود را شستشو داده و تمیز کنید.

من عاشق آدامسم، آیا میتوانم با بریس آدامس بجوم؟

به هیچ  عنوان حین ارتودنسی مخصوصا ارتودنسی ثابت با بریس فلزی، دیمون، سرامیکی و لینگوال (ارتودنسی نامرئی) آدامس نجویید. آدامس میتواند به دستگاه های شما متصل شده و مشکلاتی برایتان به وجود بیاورد. سعی کنید که تا بعد از درمان آدامس نجوید.

بهتر است بدانید

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

علاقمندی بانوان به آراستگی و زیبایی صورت در زمان بارداری نسبت به غیربارداری زیادتر شده است زیرا بارداری زیبایی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد، یکی از علائم بارداری در این دوران این است که متوجه تغییراتی در پوست و مو و همچنین ناخن ها می شوند.

کمبود برخی از ویتامین ها در این دوران شیرین و حساس موجب ضعیف شدن موها و ناخن ها و موجب زردی شکنندگی ناخن میشود و باعث می شود که خانم های باردار به فکر زیبایی آنها باشند ولی با وجود روش های زیادی که برای آرایش ناخن ها (آموزش ناخن) وجود دارد اما یک نوع ترس و نگرانی در دوران بارداری و استفاده از مواد آرایشی در خانم ها وجود دارد.

استفاده از خدمات آرایش ناخن در زمان بارداری در صورتی مجاز است که سالن زیبایی مجهز و بهداشتی باشد در غیر اینصورت امکان منتقل شدن هر نوع عفونتی برای شخص و جنین وجود خواهد داشت .

محیطی که برای آرایش ناخن ها توسط بانوان در دوران بارداری انتخاب می شود باید کاملا مطمئن و دارای مجوز از بهداشت باشد چرا که بی تجربگی در استفاده از موادهای شیمیایی که برای ناخن ها استفاده می شود و همچنین استفاده از ابزارهای ضدعفونی نشده توسط ناخن کارها اثرات بدی بر روی جنین می گذارد و سلامت کودک را به خطر می اندازد.

نکته: اگر در ماه های اول تا سوم بارداری هستید فکر زیبا کردن خود را از سر بیرون کنید زیرا احتمال سقط در این دوران به علت تنفس بخارهای مواد آرایشی بیشتر از زمان های دیگر است. با بهترین آموزشگاه آرایشگری همراه باشید.

روش های زیباکردن ناخن در زمان بارداری

روش های خانگی و طبیعی زیادی برای محافظت از ناخن ها و آراسته کردن آنها وجود دارد یکی از این راهکارها استفاده از روغن های گیاهی و ماساژ ناخن با این روغن ها، داشتن یک رژیم غذایی مناسب که تمام ویتامین های ضروری برای ناخن ها را دربرگیرد می باشد.

تمایل به کاشت ناخن در بارداری

قبل از اقدام به کاشت ناخن و استفاده از ناخن های مصنوعی حتما نظر پزشکتان را بپرسید کاشت ناخن نیاز به مراقبت های بهداشتی دارد و در صورت رعایت نکردن آن دچار بیماری ناخن می شوید که این موضوع یکی از عوارض کاشت ناخن است و برای بارداری و کودک خطرناک است پس لازم است کاشت ناخن را در مراکز آرایشی انجام دهید که ناخن کارها تا از مواد ضد قارچ در حین کاشت ناخن برای هوا نگرفتن ناخن ها استفاده کنند.

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش گریم، آمورش تاتو صورت، آموزش اپیلاسیون و... میتوان اشاره کرد.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

جراحی لثه در زمانی که بافت اطراف دندان‌ها دچار بیماری شده و با روش‌های غیر جراحی هم قابل‌ترمیم و اصلاح نیست انجام می‌شود. با دکتر علیرضا خدیوی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به ارتودنسی دندان، ایمپلنت دندان و... میتوان اشاره کرد.

انواع جراحی‌های لثه

جراحی فلپ / عمل جراحی برای کاهش پاکت لثه

این عمل جراحی برای از بین بردن جرم‌های زیر لثه و کاهش فاصله بین لثه و دندان‌ها به کار برده می‌شود. عمل جراحی فلپ برای کاهش رشد باکتری‌های مضر و پیشگیری از بیماری‌ها و عوارض بعدی ازجمله درمان بوی بد دهان در کودکان و بزرگسالان انجام می‌گردد. در برخی موراد خاص ممکن است استخوان‌های آسیب دیده برای کاهش فضای رشد باکتری‌های مضر صاف شود.

جراحی پیوند لثه

در مواردی که لثه بسیار عقب رفته یا خیلی نازک شود از این عمل جراحی برای درمان آن استفاده می‌شود. بافت پیوندی از کام دهان برداشته و سپس در محل ناحیه آسیب دیده بخیه می‌شود. با انجام این پیوند، بافت قوس دندانی بازسازی شده و زیبایی ظاهری لثه در اطراف دندان افزایش می‌یابد.

عمل جراحی بازسازی هدایت شده بافتی

زمانی که استخوان نگهدارنده دندان تخریب شده و از بین برود این عمل جراحی برای درمان آن انجام می‌شود. هدف از انجام این عمل تحریک استخوان و بافت لثه به رشد است. در این عمل که معمولاً همراه عمل فلپ انجام می‌شود، یک قطعه شبکه‌ای کوچک بین استخوان و بافت لثه قرار داده می‌شود تا از رشد بافت در نواحی که استخوان باید باز تولید شود جلوگیری می‌کند. با این کار استخوان و بافت همبند رشد کرده و می‌تواند دندان‌ها را در لثه نگه ‌دارد.

عمل جراحی روی استخوان

معمولاً عمل جراحی روی استخوان پس از عمل فلپ انجام می‌شود. با انجام این عمل استخوان به گونه‌ای تغییر شکل داده می‌شود که فضاهایی که برای رشد و تجمع باکتری‌ها ایجاد شده از بین برود.

عمل جراحی برای افزایش طول تاج دندان

وقتی که هنگام لبخند، لثه شما قابل مشاهده است، ترمیم لبخند لثه‌ای می‌تواند انجام شود؛ زیرا در این حالت دندان‌های شما کوتاه به نظر می‌رسند.

بهتر است بدانید

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

رعایت بهداشت دهان و دندان و درست تمیز کردن دندان ها بخش مهمی از برنامه روزانه همه افراد باید باشد چرا که اهمیت و نقش دندان در زیبایی و سلامت غیرقابل انکار است.

همچنین مجموعه دهان و دندان به عنوان ورودی غذا و آغازگر روند هضم و جذب غذا نقش مهمی در اماده‌سازی نیازمندی‌های غذایی انسان به عهده دارد. بنابراین دانستن و رعایت برخی نکات در مورد حفظ سلامت این عضو مهم و حساس کاربردی خواهد بود. با بهترین کلینیک دندانپزشکی در جنت آباد همراه باشید.

بهتر است بدانید

نکات مهم برای رعایت بهداشت دندان

حداقل سه بار در شبانه روز مسواک بزنید و مسواک خود را هر دو الی سه ماه یکبار عوض کنید. برای هر بار مسواک زدن باید چیزی حدود 2 الی 3 دقیقه وقت گذاشت. برای دسترسی به همه سطوح دندان‌ها و پاک کردن پلاک‌های میکروبی و درست تمیز کردن دندان ها باید زمان کافی را برای این کار بگذارید.

به منظور پیشگیری از گسترش و پیشرفت بیماری‌های دهان و دندان باید هر 6 ماه یکبار به دیدن دندانپزشک خود برویم تا از سلامت دهان و دندان خود مطمعن شویم.

استفاده از غذاهایی که برای بدن مفید هستند بدون شک برای دندان نیز مفید هستند مانند انواع سبزیجات و میوه‌ها و تا حدودی خاصیت پاک کنندگی دندان‌ها را نیز دارند.

استفاده روزانه از نخ‌ دندان شانس سلامت دندان‌ها را بالا می‌برد. نخ‌دندان پلاک‌های میکروبی بین سطوح دندانی را از بین برده و جریان خون لثه را افزایش می‌دهد.

انتخاب مسواک مناسب نیز می‌تواند در بهتر تمیز کردن دندان‌ ها موثر باشد. تا جایی که ممکن است از مسواک با موهای نرم و یا متوسط استفاده کنید چرا که استفاده از مسواک سخت و زبر به مرور زمان به مینای دندان و لثه آسیب میزند.

از خدمات کلینیک دندانپزشکی تاج به ایمپلنت دندان، ونیر کامپوزیت، لمینت دندان و.. میتوان اشاره کرد.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

آرایش پوست خشک برای بسیاری از افراد که پوستی خشک دارند، دشوار است. قبل از استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست خشک، ابتدا باید رطوبت لازم به پوست داده شود. با بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید.

بخش اول: شروع آرایش پوست های خشک

۱-صورت خود را بشویید.

مهم نیست که چه نوع پوستی داشته باشید، قبل از آرایش همیشه صورت خود را بشویید.

۲-پوست خود را مرطوب کنید.

پس از شستن صورت خود، مرطوب کننده را روی پوست خود استفاده کنید.

۳-اعمال پرایمر صورت در آرایش پوست خشک

پرایمر، یک پایه ژله‌ای، شبیه به پوست و هم‌رنگ با آن است، که قبل از آرایش پوست بر روی آن قرار می‌گیرد. پرایمر، برای همه نوع پوست مخصوصا پوست خشک بسیار مفید است، زیرا پوست را نرم‌تر می‌کند.

۴-اعمال پرایمر چشم در آرایش پوست خشک

پرایمر چشم به نرم و لطیف شدن چشم و پلک‌ها کمک می‌کند.

۵-اعمال چپستیک

اگر شما از داشتن پوست خشک رنج می‌برید، لب‌هایتان نیز ممکن است خشک و حساس باشند. استفاده از چپستیک قبل از آرایش، برای همه نوع پوست مخصوصا پوست خشک بسیار مفید است.

مرحله دوم: استفاده از فونداسیون و کانسیلر

۱-استفاده از محصولات مخصوص آرایش پوست خشک

از فونداسیون و کانسیلر مخصوص پوست خشک استفاده کنید. زیرا رطوبت موجود در این محصولات بسیار بیشتر از محصولات مخصوص پوست‌های معمولی و چرب است.

۲-استفاده از فونداسیون مایع بجای فونداسیون پودری

اگر شما پوست خشک دارید، باید بدانید استفاده از فونداسیون پودری ممکن است باعث خراب شدن آرایش شما شود.

۳-اعمال فونداسیون در آرایش پوست خشک

یک نقطه از صورت خود را برای اعمال این ماده آرایشی انتخاب کنید. سر انگشت خود را با مقداری از فونداسیون مایع آغشته کنید. و به کمک یک پد آن را روی صورت خود پخش کنید.

۴-اعمال کانسیلر

برای قسمت زیرچشم و پلک‌ها، از کانسیلر کرمی و مایع استفاده کنید.

۵-استفاده از اسپری تثبیت کننده

برای ماندگاری بیشتر کانسیلر و فونداسیون آرایش شما، از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید.

مرحله سوم آرایش پوست خشک : آرایش سایر قسمت‌های صورت

۱-اعمال آرایش چشم

هیچ تفاوتی با آرایش پوست‌های دیگر ندارد.

۲-استفاده از رژگونه مایع

به جای رژگونه پودری از رژگونه مایع استفاده کنید.

۳-اعمال رژ لب

برای استفاده از رژ لب همانطور که قبلا گفته شود ابتدا از چپستیک استفاده کنید و بعد با فاصله چند دقیقه رژ لب بزنید.

۴-اعمال هایلایتر

مقداری از هایلایتر مایع را روی انگشت خود زده و به آرامی بالای گونه‌های خود پخش کنید.

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان به آموزش اکستنشن مو، آموزش اکستنشن مژه، آموزش تاتو و... میتوان اشاره کرد.

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

در صورتی که شما از مشکل کجی دندان یا دندان‌های کج رنج می‌برید، باید بدانید که تنها فرد دچار این مشکل نیستید! در حقیقت اکثر افراد با دندان‌های بی نقص و خط لبخند زیبا متولد نشده و حداقل در بخشی از زندگی خود با کج شدن دندان‌ها مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید

دلیل کج شدن دندان‌ها در دهان

کج شدن دندان‌ها ممکن است به دلایل مختلف در افراد مشاهده شود. در اکثر موارد، دندان‌ها در دوران کودکی و در هنگام افتادن دندان‌های شیری و جایگزین شدن آنها با دندان‌های دائم دچار کجی می‌شوند. به خاطر اینکه در این شرایط دندان‌ها به صورت مجزا رشد کرده و تحت تاثیر سایر دندان‌ها در دهان قرار می‌گیرند، دندان‌های دائم در دهان اغلب به خاطر فشار وارد شده به آنها کج می‌شوند. علاوه بر این عادت‌های نامناسب همچون مکیدن طولانی مدت انگشت یا استفاده از پستانک در سنین بالای سه سال می‌تواند باعث کج شدن دندان‌ها شود.

مشکلات مربوط به کجی دندان‌ها

علاوه بر مشکلات زیبایی ایجاد شده به خاطر کج شدن دندان‌ها، این شرایط همچنین می‌تواند عوارض جدی و بلند مدت برای فرد در صورت درمان نشدن به همراه داشته باشد. خوشبختانه، امروزه روش‌های درمانی مناسب برای هر دوی کودکان و افراد بزرگسال دچار این مشکل وجود دارد. به این ترتیب با استفاده از این روش‌های درمانی افراد می‌توانند از دندان‌های صاف و سالم و نیز طرح لبخند زیبای خود لذت برده و بهره مند شوند.

دندان‌هایی که به نحو صحیح و مناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند در عمل می‌توانند از یکدیگر و نیز از کل ناحیه دهان حمایت کرده و انجام فعالیت‌های عادی روزمره همچون غذا خوردن و صحبت کردن را به نحو مناسب برای فرد امکان پذیر نمایند.

صاف کردن دندان‌های کج

ارتودنسی یک گرایش از دندان پزشکی است که بطور خاص با مشکلات مربوط به قرارگیری مناسب دندان‌ها در کنار یکدیگر ارتباط دارد. امروزه انواع مختلفی از روش‌های درمان ارتودنسی برای افراد بزرگسال و کودکان دچار مشکل کجی دندان‌ها وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان به تدریج موقعیت و نحوه قرارگیری دندان‌ها را اصلاح کرد. برخی از این روش‌ها به شرح زیر هستند:

پیشگیری از کج شدن دندان‌ها

  • مسواک زدن منظم
  • نخ دندان کشیدن
  • ملاقات منظم با متخصص ارتودنسی
  • محدود کردن مکیدن انگشت توسط کودکان
  • NetWare Studio