مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

۱۰۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه بسیاری از افراد هستند که لثه آنها به دلیل اینکه دچار پیشروی یا پسروی شده است، لبخندشان دچار مشکل شده و دیگر اعتماد به نفس ندارند، اما خوشبختانه امروزه این شکل قابل حل می باشد و با استفاده از روشی به نام لیفت لثه یا ژنژیوکتومی می توان این مشکل را به راحتی حل کرد. این روش کاربرد بسیار خوبی دارد و افرادی که اعتماد به نفسشان به دلیل اینکه لثه آنها دچار مشکل است به هم خورده و نمی توانند در جمع ها بخندند. حال می خواهیم ببینیم که لیفت لثه چیست؟ و به چه صورت انجام می شود؟ لیفت لثه به دو روش انجام میگیرد که یکی از آنها جراحی می باشد و روش دیگر که ساده تر و راحت تر است و به کمک تکنولوژی انجام می شود روش لیفت لثه با لیزر استبا استفاده از این روش در کلینیک های معتبر دندانپزشکی می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید و نگران از دست رفتن زیبایی خود نباشید.

بیشتر بخوانید ... بلیچینگ چیست

چرا باید لیفت لثه انجام دهیم؟

در بسیاری از موارد مصرف داروها و عوامل ژنتیکی یا حتی یک اتفاق میتواند لثه ی افراد را به روی دندان ها بیاورد به این معنی که لثه قسمت زیادی از دندان ها را می پوشاند و آنها را کوچک تر نشان می دهد، در این صورت نیاز به لیفت لثه وجود دارد و بر عکس این موضوع هم ممکن است و در مواقعی لثه افراد به قدری کوتاه است که وجهه ناخوشایندی را به وجود می آورد.

در این موارد می توانید لیفت لثه را انجام دهید و با استفاده از روش های نوینی که وجود دارد زیبایی را به لبخند خود بازگردانید.

بیشتر بخوانید ... لمینت دندان

مزایا لیفت لثه

  1. زیبایی لبخند
  2. بالا رفتن اعتماد به نفس به دلیل زیبایی لبخند
  3. لیفت لثه دائمی می باشد و به هیچ عنوان باز نمی گردد
  4. این کار باعث می شود تا لثه ها متقارن شوند
  5. با استفاده از این کار ظاهر دندان ها نیز زیباتر می شوند
  6. بیماری هایی که مربوط به لثه می باشند با این کار از بین می روند

معایب لیفت لثه

  1. در بعضی موارد فرد ممکن است به بی حسی حساسیت داشته باشد و اگر این مورد وجود داشته باشد می بایست از روش لیفت با لیزر استفاده کرد.
  2. در بعضی افراد ممکن است که حالت لثه ها به حالت اول باز گردد.

منبع: دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

خانه هوشمند با اُویو

آپارتمان‌ها به دو دسته ساخته شده و در حال ساخت تقسیم میشوند.برای ساختمان‌های در حال ساخت در انتخاب سیستم هوشمند محدودیتی وجود ندارد (هوشمند سازی ساختمان).اما مالکان ساختمان‌های که تاسیسات برقی‌ آنها به پایان رسیده همیشه نگران تخریب‌های ناشی‌ از سیم کشی‌ هستند،یا حتی کسانی‌ که دارای منازل قدیمی‌ هستند همیشه از انتخاب سیستم کنترل هوشمند فراری هستند،زیرا تصور همه بر این موضوع است که بدون تخریب و سیم کشی‌ این امر امکان پذیر نیست.

اما  ovioاین امکان را میدهد که از سیستم بی‌ سیم برای ساختمان‌های قدیمی‌ استفاده شود،زیرا این سیستم نیاز به تغییر در سیم کشی یا حتی تعویض کلید‌های سنتی نیست.سیستم بی‌ سیم ovio حتی این امکان را میدهد که کلید‌های سنتی‌ را به کلید‌های هوشمند تبدیل کرده و هم از طریق کلید سنتی‌ و هم اپلیکیشن روشنایی مورد نظرکنترل شود.

برای خانه‌های بزرگتر و ویلایی سیستم با سیم توصیه میشود، زیرا این سیستم توانایی کنترل بخش سوم تجهیزات یعنی‌ دوربینها،تجهیزات آشپزخانه و… را دارد.

بیشتر بخوانید... ریموت کنترل

حال این سوال مطرح میشود که با اویو در یک منزل مسکونی بر روی کدام قسمت ها میتوان کنترل داشت؟

سیستم های چند رسانه ای: امکان پخش موزیک از یک نقطه در سر تا سر ساختمان.

سیستم امنیتی: امکان کنترل تردد، هشدار سرقت بر روی تلفن همراه به وسیله پیامک و بر روی اپلیکیشن (سیستم امنیتی هوشمند).

کنترل روشنایی: تنظیم شدت روشنایی به مقدار مورد نظر و همچنین ایجاد سناریو ‌های روشنایی برای هر مناسبت.

سوییچ ها: روشن و خاموش کردن وسایلی که به پریز متصل هستند،نمایش میزان جریان مصرفی در لحظه و روز و ماه و سال.

پرده های برقی و کرکره ها: کنترل پرده ها،سایبان ها . توانایی سناریو پذری باز و بسته شدن پرده ها با توجه به میزان روشنایی محیط و آب و هوا.

سیستم تهویه مطبوع: تنظیم کردن دمای هر اتاق با استفاده از یک سناریو خاص که توسط کاربر تعریف میشود و اجازه شخصی‌ سازی به کاربر را میدهد.

سیستم درب باز کن: ovio توانایی کنترل درب باز کن های تحت شبکه را نیز به شما میدهد و حتی با دادن سناریو های خاص کاربر نیز می توان درب های ورودی را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید... اینترنت اشیا

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

با وجود اینکه با ابداع روش کامپوزیت دندان، داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا برای همه امکان‌پذیر وقابل دسترس شده است اما کوتاهتر بودن طول عمر کامپوزیت دندان نسبت به لمینت، تردیدهای زیادی را بوجود اورده که آیا اصلاح طرح لبخند با این روش مقرون به صرفه است یا خیر.

بیشتر بخوانید... ترمیم و زیبایی دندان چیست؟

مواد استفاده شده در کامپوزیت دندان

مواد استفاده شده در کامپوزیت‌های دندان، شبیه همان موادی هستند که در پرکردن دندان‌ها استفاده می‌شوند. این مواد به صورت یک لایه‌ی خمیری هستند. یک لایه‌ بسیار نازک از این مواد بر روی دندان‌های فرد قرار می‌گیرد. این لایه‌ نازک فرم دندان‌ها را به خود می‌گیرد. پس از اینکه این مواد به قالب‌ دندان‌ها درآمدند، دندانپزشک برای فرم‌دهی بیشتر، با استفاده از نورآبی، آن‌ها را تثبیت می‌کند. نورآبی یک نورمرئی است. این نور، اثرنامطلوبی بر روی دندان های فرد مراجعه کننده ندارد. تابش این نور بر روی دندان‌ها باعث می‌شود که واکنش‌های شیمیایی در مواد داخل دندان رخ دهد. درپی این واکنش‌های شیمیایی، مواد استفاده شده در دندان‌ها سفت و محکم می‌شوند.

پولیش کامپوزیت دندان

پولیش کامپوزیت‌های دندان، بسیاری از مشکلات را پس از انجام عمل کامپوزیت، برطرف می‌کند. اگر پولیش به صورت کامل و درست انجام گیرد، مشکلاتی مانند سوزش لثه و پوسیدگی‌های مکرر به کمترین مقدار خود می‌رسد. همچنین دوام و طول عمر کامپوزیت‌ها نیز افزایش می‌یابد. درپولیش کامپوزیت، مشکلات کامپوزیت‌های قبلی فرد مراجعه کننده برطرف می‌شود. برای انجام این کار، به جهت شستشوی دندان از اسیدفسفریک به مدت 30ثانیه استفاده می‌شود. سپس با استفاده از ابزار بخصوصی فرم دهی کامپوزیت مجددا تکرار می‌شود.

طول عمر کامپوزیت ‌ها

طول عمر کامپوزیت ‌های دندان بستگی به عوامل و شرایط بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین شرایط، مراجعه به دندانپزشک ماهرو حاذقی است که بتواند با مهارت کامپوزیت‌ها را در دهان شما قراردهد. تجربه کاری دندان پزشک شما، باید اولین گزینه شما برای انتخاب وی باشد. وقتی شما از کامپوزیت برای دندان‌های خود استفاده می‌کنید، باید مراقب تغذیه خود باشید. مواد غذایی سفت و نوشیدنی‌های رنگی، طول عمر کامپوزیت‌ها را کاهش می‌دهد. خوشبختانه اگر کامپوزیت‌ها در اثر حادثه‌ای، دچار شکستگی شوند، ترمیم و بازسازی مجدد آنان به راحتی انجام می‌گیرد. باتوجه به شرایط ذکرشده، ماندگاری کامپوزیت‌ها به صورت نسبی و متوسط است و اگر فرد شرایط را به خوبی رعایت کند، می‌تواند طول عمر کامپوزیت را افزایش دهد. بیشتر کارشناسان و متخصصان این امر، طول عمر کامپوزیت‌ها را در حدود7 تا10 سال ذکر کرده‌اند.

در رابطه با ارتودنسی ثابت در این مطلب بخوانید.

منبع: دانستنی های دندانپزشکی

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

اگر دندان هایی کاملا صاف، مرتب و بی عیب و نقص دارید، شما انسان بسیار خوش شانسی هستید؛ زیرا بیشتر مردم جامعه مشکلاتی در دندان های خود دارند. از آنجایی که دندان ها تاثیر قابل توجهی روی زیبایی چهره افراد و نیز اعتماد به نفس آنها دارند.

علم دندان پزشکی درمان های زیادی برای اصلاح مشکلات فک و دندان ها ارائه می کند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین این درمان ها، انجام ارتودنسی دندان است که به کمک آن می توان حجم زیادی از مشکلات فک و دندان ها را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

ارتودنسی دندان چیست؟

واژه ارتودنسی از دو کلمه لاتین مشتق شده است، واژه لاتین ارتو به معنی صاف و مستقیم و ادوس به معنی دندان. همان طور که می دانید هدف از انجام ارتودنسی دندان، صاف و مستقیم کردن دندان های بهم ریخته و نامرتب است. همچنین از دستگاه های ارتودنسی برای پیشگیری و اصلاح مشکلات فک هم می توان استفاده کرد. دستگاه های ارتودنسی در یک طبقه بندی کلی به دو دسته دستگاه های ارتودنسی ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند.

مشکلات فک و دندان ها هم از نظر زیبایی به بیمار لطمه وارد می کند و به این طریق اعتماد به نفس آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، هم از نظر سلامتی برای او مشکلاتی را به وجود می آورد. چنین بیمارانی ممکن است در جویدن مواد غذایی یا صحبت کردن دچار اختلال شوند، پس درمان ارتودنسی فواید زیادی از نظر زیبایی و سلامتی برای افراد دارد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

آیا ارتودنسی دندان ضرری دارد؟

ارتودنسی دندان یک روش درمانی نسبتا قدیمی و قابل اطمینان است که در اصل هدف آن اصلاح مشکلات بیمار و ارتقای سلامتی او است؛ به این معنی که خود درمان ارتودنسی دندان به خودی خود آسیبی برای فک و دندان ها ندارد. البته باید به این نکته توجه کرد که در صورتی که این روش به صورت صحیح و اصولی انجام نشود، یعنی نیروها به صورت کنترل شده به دندان ها وارد نشوند، ممکن است نه تنها دندان ها اصلاح نشوند؛ بلکه مشکلات دیگری هم پیدا کنند.

همچنین در زمینه ارتودنسی دندان، باید به نقش بیمار توجه ویژه ای شود، بیمار باید حداکثر همکاری را با متخصص ارتودنسی دندان داشته باشد؛ از دستورالعمل های او کاملا پیروی کند و در جلسات ملاقات تعیین شده از سوی دندان پزشک، سر وقت و مرتب حضور یابد؛ در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای او به وجود آید.

منبع: مجله ارتودنسی دندان

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

همیشه تصور ما از جراحی زیبایی بینی یک تصور مثبت است. البته تقریبا همیشه حق با ما است. اما یادمان باشد که هیچ عمل جراحی بدون عوارض نیست. و احتمال دارد حین یا بعد از عمل عارضه یا عوارضی را تجربه کنیم.

بافت اسکار چیست؟

هنگامی که به هر دلیلی یکپارچگی پوست به خطر می افتد و دچار بریدگی شود، پوست برای اینکه خودش را ترمیم کند یک فرآیند پیچیده را آغاز می کند. پوست تا آنجا که ممکن است خودش را به صورتی ترمیم می کند که مشابه قبل شود، اما در این میان خیلی کم پیش می آید جای زخم کاملا برطرف شود و در اغلب موارد برای همیشه این جای زخم که به آن اسکار نیز گفته می شود وجود خواهد داشت.

بنابراین هرچند که ترمیم زخم و به جا ماندن مقداری اسکار یا زخم کاملا طبیعی  و غیر قابل اجتناب است، اما برجای ماندن گسترده جای یک زخم و تبدیل شدن آن به یک ضایعه می تواند زیبایی و عملکرد پوست در ناحیه دچار آسیب را با مشکل مواجه کند.

آیا وجود اسکار یا جای بخیه بعد از عمل بینی طبیعی است؟

در هر دو روش جراحی رینوپلاستی (به صورت باز و بسته) برش هایی روی بینی زده می شود. این برش ها هرچند که بیشتر در فضای داخلی سوراخ های بینی  زده می شوند، اما بریدگی ایجاد کرده و برای ترمیم این بریدگی ها نیاز به تشکیل زخم است.

در اغلب اوقات یک جای بخیه بسیار جزئی که به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست ایجاد می شود. تقریبا 90 درصد افرادی که عمل رینوپلاستی انجام داده اند اسکار و جای بخیه بعد از عمل بینی را تجربه نمی کنند.

اما از بد شانسی ممکن است 10 درصد این افراد متوجه شوند اسکار قابل توجهی در محل برش ایجاد شده. این اسکارها ممکن است در پایین کلوملا، در بخش پره های بینی و یا بخش داخلی سوراخ های بینی ایجاد شود.

مشاهده کنید... عکس عمل بینی

چه عواملی جای بخیه عمل بینی را بدتر می کند؟

  • عفونت
  • آفتاب و نور خورشید
  • استعمال دخانیات
  • آسیب پوستی یا نوع پوست
  • افزایش سن
  • واکنش های آلرژیک احتمالی

چگونه می توان اسکارهای جراحی زیبایی بینی را به حداقل رساند؟

  • ترک مصرف سیگار و الکل
  • ممانعت از اعمال فشار به بینی
  • تمیز کردن محل برش ها
  • کاهش سطح فعالیت پس از عمل
  • کاهش مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • کنترل ورم بینی بعد از عمل
  • عمل به تمام دستورالعمل ها و توصیه های جراح بینی
  • انتخاب یک جراح بینی خوب

منبع: دکتر شمس - بهترین جراح بینی در تهران

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

کامپوزیت را می توان روشی دانست که در آن عیوب ظاهری دندان ها پوشانده می شود و با استفاده از مواد خاصی دندان هایی صاف و یک دست برای فرد ساخته می شود. کامپوزیت دندان خرگوشی یکی از روش هایی است که بسیاری از افراد برای انجام آن اقدام می کنند. کامپوزیت دندان خرگوشی می تواند روی دندان های یکدست و صاف و یا دندان هایی که خودشان شکل خرگوشی دارند انجام شود. در این حالت در فک بالای فرد دندان های نیش جلوتر از فک بیمار قرار دارند. مدل کامپوزیت خرگوشی به دو صورت انجام می شود. در حالت اول از کامپوزیت برای برطرف نمودن حالت خرگوشی دندان استفاده می شود، حالت دوم نوعی از کامپوزیت است که با سلیقه افراد، کامپوزیت به صورت خرگوشی روی دندان ها کار می شود به گونه ای که این روش یکی از روش های پرطرفدار اصلاح طرح لبخند است.

مزیت های کامپوزیت دندان خرگوشی

  • اغلب دندان ها نیازی به تراش خوردن نخواهند داشت.
  • اگر پس از انجام کامپوزیت دندان خرگوشی، کامپوزیت دچار مشکل شود می توان به راحتی آن را ترمیم کرد.
  • تغییری در چهره فرد ایجاد نخواهد کرد و فرد شکل طبیعی خود را حفظ خواهد نمود.
  • روشی بسیار سریع تر و بهتر از لمینت و یا ارتودنسی دانست.
  • هزینه بالایی ندارد و افراد می توانند به راحتی برای انجام آن اقدام کنند.
  • کامپوزیت سرامیکی که برای دندان های خرگوشی استفاده می شود، اغلب دارای براقیت بالا و شکلی طبیعی است. استحکام و دوام این نوع از کامپوزیت بسیار بالا است.
  • در اصطلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان های خرگوشی نسبت به لمینت کردن آن اولویت دارد زیرا در این طرح تراش خوردگی دندان به حداقل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید... هزینه کامپوزیت

کامپوزیت دندان خرگوشی بهتر است یا ارتودنسی دندان خرگوشی

بهترین زمان برای برطرف نمودن حالت خرگوشی دندان با استفاده از ارتودنسی در سنین پایین است. در این سنین انعطاف پذیری لثه و دندان در بالاترین حد ممکن خود قرار دارد و بعد از مدت کوتاهی می توان این عیب را برطرف نمود. روش ارتودنسی به دلیل زمان بر بودن و کاشت براکت های فلزی برای مدت طولانی بر روی دندان برای بسیاری از افراد امکان پذیر نخواهد بود، به همین دلیل یکی از بهترین گزینه های ممکن برای برطرف نمودن این عیب استفاده از کامپوزیت می باشد.
منبع: https://www.tajdentalclinic.com/

 

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

عمل لاغری صورت

مشکل تجمع چربی در صورت، به ویژه در ناحیه گونه، یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از زنان و مردان به طور یکسان از آن رنج می برند و از آنجا که صورت هر فرد یکی از مهمترین نقاط زیبایی او است و اولین بیانگر شرایط روانی، بهداشتی و جسمی او است. اخیراً علاقه به جستجوی روش ها و راه حل های موثر برای خلاص شدن از شر این موارد افزایش یافته است.

مهمترین راه برای به دست آوردن گونه های برجسته صورت مطابق با استانداردهای بین المللی زیبایی، جراحی زیبا سازی و از بین بردن چربی از گونه ها است.

بیشتر بخوانید... جراحی لاغری

دلایل تجمع چربی در صورت چیست؟

  • افزایش وزن بدن
  • کم آبی
  • تزریق ناموفق
  • عوامل ژنتیکی
  • خوردن آدامس به صورت عادی

 روند لاغری گونه چگونه است؟

روند لاغری گونه ها در گروه جراحی های پلاستیک طبقه بندی می شود. هدف از این جراحی برداشتن چربی در ناحیه گونه یا چیزی است که از نظر پزشکی به عنوان برداشتن پد گونه یا از بین بردن چربی باکال شناخته می شود تا استخوان های صورت و گونه ها را نشان دهد و ظاهر آنها را برجسته تر و واضح تر نشان دهد.

بیشتر بخوانید... عمل اسلیو

چه کسانی کاندید این جراحی هستند؟

  • افرادی با ساختار صورت گرد که به صورت آزار دهنده از ظاهر گونه های کامل رنج می برند ، یا در اثر چاقی و عدم تعادل در توزیع چربی در بدن و یا در نتیجه عوامل ژنتیکی  از یکی یا هر دو والدین.
  • افرادی که به طور کلی سالم هستند و از علائم یا بیماری دیگری رنج نمی برند.
  • افرادی که تمام رژیم های غذایی ، تمرینات و دستورالعمل های خانگی را برای از بین بردن چربی ها به ویژه چربی های ناحیه صورت بدون هیچ گونه فایده ای امتحان کرده اند.
  • افرادی که مرحله اولیه بیست سالگی را گذرانده اند و در آنجا پس از این سن کمی کاهش طبیعی چربی گونه وجود دارد ، بنابراین بهتر است قبل از انجام جراحی صبر کنید تا این مرحله سنی را پشت سر بگذارید.
  • افرادی که از گونه گرد رنج می برند (نه فقط متوسط) زیرا در موارد گونه های چرب متوسط ​، توصیه می شود در مقایسه با دوره جراحی، مسیرهای دیگر را با خطرات و پیچیدگی کمتر دنبال کنید.

در رابطه با رژیم غذایی بدون کالری در این مطلب بخوانید.

منبع

رفرنس

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

بسیاری از اعضای بدن انسان با تقارن دو طرفه تحت تکامل قرار می‌ گیرند، این بدان معنی است که دو طرف راست و چپ را می ‌توان با تصاویر آینه بصورت یکسان تقسیم کرد؛ با این حال به دلیل عوامل بیولوژیکی، ذاتی، فرآیندهای توسعه و همچنین اختلالات محیطی، تقارن کامل دو جانبه در افراد به ندرت یافت می شود. صورت اغلب با درجه عدم تقارن خفیف ظاهر می شود. با این وجود عدم تقارن جزئی که به عنوان تقارن نسبی، عدم تقارن تحت بالینی یا عدم تقارن طبیعی نیز شناخته می شود که توسط همه افراد درک نمی شود.

این امر از این واقعیت ناشی می‌شود که سطح زیرین و میانی از برآیند های بینی و جانبی بینی و همچنین برآیند های فک بالا و فک پایین ایجاد می ‌شود و علی‌رغم هماهنگی ذاتی، این ساختار ممکن است ایجاد شود. شما با گرفتن یک عکس و نگاه کردن به چهره تان می توانید متوجه شوید که آیا هر دو طرف راست و چپ صورت شما با هم تقارن دارند و یا اختلاف مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

مشکلات عدم تقارن در صورت فرد

  • شلوغ بودن بیش از حد دندان ها
  • روی هم قرار گرفتن دندان ها
  • جلو بودن و یا عقب بودن دندان های فک پایین نسبت به دندان های فک بالا
  • جلو یا عقب بودن دندان های فک بالا نسبت به دندان‌ های فک پایین
  • اوربایت
  • کراس بایت
  • اوپن بایت 

راحل درمان عدم تقارن صورت

راه حل درمان  مشکلات عدم تقارن صورت هم وجود دارد، یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن مواجه می شوند عقب بودن بیش از حد فک بالا می باشد که این مشکل با استفاده از روش درمانی ارتودنسی عقب بودن فک بالا قابل درمان  است، شما با استفاده از این روش درمانی که توسط متخصصان ارتودنسی صورت می گیرد، می توانید این مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی عقب بودن فک بالا 

ارتودنسی معمولا به تغییر در جهات عمودی و افقی دندان و فک می پردازد؛ بنابراین می ‌تواند مشکلاتی نظیر عدم تقارن صورت که ناشی از مشکلات و ناهنجاری‌ های دندانی هستند را برطرف کند.

ارتودنسی و جراحی فک

اگر مشکل فرد به حدی باشد که نیاز به جابجایی فک داشته باشد، باید در کنار ارتودنسی عقب بودن فک بالا جراحی برای فک بالایی اش هم انجام دهد.

 منبع: دانستنی های ارتودنسی دندان

 

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

درمان ارتودنسی با استفاده از بریس ها برای بزرگسالان و کودکان که می ‌خواهند لبخند خود را کامل کنند یک انتخاب محبوب است، لبخند کامل به جویدن موثر هم کمک می کند ارتودنسی از پوسیدگی دندان‌ ها جلوگیری می‌کند و خطر آسیب دیدگی دندان را کاهش می دهد. مهاربندهای فلزی از سال ها پیش تا کنون پایه اصلی درمان‌ های ارتودنسی بودند، حتی با وجود سیستم‌های تراز کننده واضحی مانند اینویزیلاین باز هم جزو اصلی ترین و بالاترین اولویت ها برای درمان به حساب می آیند، اگر شما برای حل مشکل دندان خود به اتودنتیست مراجعه کردید، باید از مسائل رایج ارتودنسی که مهم ترین آن ها نصب ‌بریس می‌تواند باشد مطلع باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

بریس ها چگونه کار می کنند؟

بریس ها فواید زیادی دارد که یکی از آن ها این است که می توانید با استفاده از آن دندان های خود را منظم و ردیف کنید و یک لبخند کامل تحویل بگیرید، وقتی دندان های شما در موقعیت نامناسبی قرار دارد، ممکن است هنگام نیش زدن، دندان ها به درستی جمع نشوند و باعث ایجاد مشکل در هنگام جویدن، صحبت کردن و حتی خوابیدن شود، با استفاده از از درمان ارتودنسی این موارد می تواند برطرف شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی عقب بودن فک پایین

مشکل عقب بودن فک پایین یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد درگیر آن هستند، این مشکل با استفاده از ارتودنسی عقب بودن فک پایین می تواند برطرف شود؛ در واقع مشکلاتی که به درمان ارتودنسی برای فک ها استفاده می شوند عبارت اند از:

  • فک نامرتب

 

  • اوربایت

این مشکل زمانی اتفاق می ‌افتد که دندان‌ های فوقانی عقب تر از دندان های پایین قرار بگیرند.

  • زیر بایت

اگر دندان های پایین شما خیلی جلوتر هستند یا دندان های بالایی تان خیلی عقب هستند به احتمال زیاد از زیر بایت رنج می برید.

  • کراس بایت

کراس بایت زمانی اتفاق می‌ افتد که فقط برخی از دندان های بالایی شما روی دندان های پایین تر قرار می‌ گیرند.

  • اپن بایت

هنگامی که دندان های جلویی بالا و پایین به سمت بیرون مایل هستند، یک بایت باز اتفاق می‌افتد.

اورجت بیش از حد

اورجت مشکلی است که در صورت وجود همپوشانی افقی دندان ‌های مرکزی فک بالا با دندان‌های مرکزی فک پایین به وجود می ‌آید.

اختلالات گیجگاهی فکی

در واقع یک بیماری است که مفصل گیجگاهی فکی را که فکتان را به جمجمه متصل می کند، تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: دانستنی های دندانپزشکی زیبایی

  • NetWare Studio
  • ۰
  • ۰

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد که می تواند به افرادی که دندان های خود را از دست داده اند، کمک کند تا لبخند بزنند یا با اعتماد به نفس صحبت کنند. علاوه براین، مشکل در جویدن غذا، اغلب منجر به بروز مشکلات بیشتری در سلامتی شما می شود. بنابراین، اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، انواع ایمپلنت های دندانی گزینه ایده آلی برای ترمیم دندان های از دست رفته شما هستند.

ایمپلنت های دندانی فقط پروتز نیستند، بلکه جایگزین کاملی برای دندان ها ایجاد می کنند به طوریکه می توانند به عنوان یک ریشه مصنوعی در استخوان فک جای بگیرند تا عملکرد کامل دندان را حفظ کرده و از تحلیل استخوان فک جلوگیری کنند.

با جایگزین شدن ریشه های از دست رفته دندان، با انوع ایمپلنت های دندانی، هیچ گونه مشکلی در جویدن و صحبت کردن نخواهید داشت آنها قدرت و ثبات لازم را برای خوردن تمام غذاهای مورد علاقه تان فراهم می کنند. علاوه بر این، کاشت ایمپلنت دندان به تحریک و رشد استخوان فک، جلوگیری از تحلیل رفتن آن و حفظ تناسب چهره و صورت شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان چیست؟

انواع مختلف ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت دندان با جنس، نوع اتصال و سایزهای گوناگون وجود دارد که باید توسط ایمپلنتولوژیست و جراح فک و دهان مناسب ترین نوع بر اساس نیاز شما انتخاب شود. انواع ایمپلنت های دندانی معمولاً به یکی از دو روش زیر در استخوان فک کاشته می شود:

ایمپلنت اندوستال

اندوستال رایج ترین نوع ایمپلنت است. از آنها بعضاً به عنوان جایگزین بریج یا پروتز متحرک استفاده می شود.

ایمپلنت های اندوستئال کاملا در استخوان فک پایدار هستند و به دوام طولانی و ایجاد احساس طبیعی بسیار مشهور اند.

بیشتر بخوانید... کامپوزیت دندان

ایمپلنت ساب پریوستئال

کاشت ایمپلنت اندوستال با پیچاندن ایمپلنت در استخوان فک انجام می گیرد، که این امر به سلامت و تراکم استخوان فک نیاز دارد. اگر به طور طبیعی برجستگی باریکی در استخوان فک داشته باشید یا به دلیل ضربه یا بیماری، استخوان فک شما کوتاه یا باریک شده یا تحلیل رفته باشد، ممکن است استخوان مورد نیاز برای پشتیبانی صحیح از ایمپلنت اندوستال را نداشته باشید. در این حالت، کاشت ایمپلنت ساب پریوستئال ممکن است گزینه ایده آلی باشد.

امروزه بندرت از انواع ایمپلنت های دندانی ساب پریوستئال استفاده می شود.

ایمپلنت های ساب پریوستال از ثبات کافی به اندازه انواع ایمپلنت پریوستال، برخوردار نیستند.

در رابطه با ارتودنسی دندان کودکان در این مطلب بخوانید.

منبع

  • NetWare Studio