مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

  • ۰
  • ۰

قوز بینی چیست؟

عمل بینی ممکن است با عوارض و خطرات زیادی درگیر باشد که عوارض اصلی آن بعد از جراحی بروز می کنند. برداشتن و تراشیدن قوز بینی یکی از کاربردهای عمل بینی است که داوطلبان بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، جراحی تنها راه حذف و برداشتن قوز بینی است. اما در بیشتر موارد، جراحی به یک عارضه به نام “open roof” منجر می شود که در ادامه ی مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد وشما میتوانید با مراجعه پیش بهترین جراح بینی این کار را انجام دهید.

قوز بینی چرا به وجود می آید؟

دلیل به وجود آمدن قوز بینی معمولا مادرزادی و ارثی است و قوز بینی دائمی در اغلب موارد یک ارثیه ی خانوادگی محسوب می شود. اما گاهی یک ضربه به بینی وارد شده و عواقبی مانند شکسته شدن بینی را در پی دارد. شکسته شدن بینی هم در برخی افراد باعث بروز یک پینه یا برآمدگی در نیمرخ بینی می گردد که شما میتوانید هزینه عمل بینی را پرداخت کنید و این عمل بینی گوشتی را انجام دهید. گاهی در اوایل دوره ی کودکی یک ضربه یا جراحت به بینی وارد می شود اما نتیجه ی آن در دوره ی دوم رشد، یعنی نوجوانی بروز می کند.

قوز بینی در کدام قسمت ایجاد می شود؟

ساختار بینی شامل یک قسمت استخوانی و یک قسمت غضروفی می شود. برآمدگی بینی ممکن است در یک سوم بالایی بینی (پل بینی) و قسمت استخوانی یا در یک سوم میانی و بخش غضروفی آن و یا بین این دو قسمت تشکیل شده و هر دو را درگیر کند (که در اینصورت بینی فرم عقابی را به خود می گیرد). معمولا برآمدگی به وجود آمده در قسمت استخوانی کوچک تر از قوز بخش غضروفی است.

Open roof یا تخت شدن پل بینی چیست؟

بهترین راه برای توضیح عارضه ی اپن روف و تخت شدن پل بینی، تشریح جراحی برداشتن قوز بینی است. قوز بینی همان برآمدگی است که بر روی نیمرخ بینی برخی افراد مشهود است. جراح برای برداشتن این قوز از چاقوی جراحی استفاده کرده و یک تکه از استخوان را می برد. قسمت بریده شده از بینی جدا می شود. از آنجایی که قوز و برآمدگی باعث اتصال استخوان های دو طرف بینی بوده است، پس از جراحی های ناموفق، این دو استخوان تنها از طریق پوست به یکدیگر متصل می شوند. بعد از عمل، بینی از نیمرخ بسیار عالی به نظر می رسد. اما از تمام رخ و روبرو، جای قوز بینی تخت و صاف دیده می شود. به این نقطه ی تخت اپن روف می گویند.

 

  • ۹۸/۰۵/۱۹
  • NetWare Studio

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی