مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

  • ۰
  • ۰

روشن کردن لامپ ها با ریموت کنترل بسیار جذاب است اما حتی تصور اینکه با صدای بلند بگویید: “لامپ های آشپزخانه را روشن کن” و این کار به صورت خودکار انجام شود، چشم ها را گرد می کند. اضافه کردن قابلیت فرمان پذیری صوتی به سیستم هوشمند سازی خانه می تواند به اندازه ی افزودن یک میکروفون و نصب یک برنامه نرم افزاری در کامپیوتر راحت باشد.

در پست های قبل درمورد هوشمند سازی خانه و مزایای کنترل تجهیزات آن از راه دور با شما صحبت کردیم. در این پست تکنولوژی کنترل صوتی را تشریح می کنیم که به سرعت صنعت هوشمند سازی را فراگرفته است. اسپیکرهای هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، ترموستات هوشمند و جدیدترین سیستم های خانه هوشمند نیز به سیستم فرمان صوتی مجهز شده اند تا کاربر بتواند بدون استفاده از دست ها، وسایل برقی خانه را کنترل کند.

 

 

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

سیستم های فرمان صوتی در ساختمان هوشمند می تواند هر آنچه را که در سیستم هوشمند سازی خانه شما پیکربندی شده، کنترل نماید. اگر شما از ماژول های روشنایی استفاده می کنید، سیستم فرمان صوتی می تواند لامپ ها را روشن، خاموش و یا میزان نور آن ها را تنظیم نماید. و چنانچه از سیستم امنیتی هوشمند در خانه خود بهره می برید، سیستم فرمان صوتی می تواند سیستم های هشدار امنیتی را نیز روشن / خاموش کند.

 

 

سیستم فرمان صوتی چگونه کار می کند؟

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند از دو جزء اصلی تشکیل شده است: ۱) سیستم تشخیص صدا و ۲) سیستم بی سیم. سیستم فرمان صوتی برای کنترل وسایل از یک اپلیکیشن اندروید، iOS یا ویندوز استفاده می کند. با افزایش استفاده از لپ تاپ، اینترنت، گوشی های موبایل و تکنولوژی بی سیم، امکان دسترسی از راه دور و کنترل وسایل برای کاربران فراهم شده است.

سیستم فرمان صوتی شما در اغلب اوقات غیرفعال است. زیرا قرار نیست سیستم به تمام دستوراتی که در حین صحبت با همسر خود می دهید نیز عمل کند. به همین دلیل، برای فعال کردن آن ابتدا باید تلنگری به آن وارد کرد. برای این کار نام سیستم، مثلا  اویو را در ابتدای فرمان خود باید قرار دهید. سپس، دستور خود را باید با صدای بلند اعلام کنید. دستور شما محدود به جملات تعریف شده برای سیستم است و چیزی اضافه بر آن را تشخیص نمی دهد. مثلا وقتی می گویید لامپ اتاق خواب، سیستم فرمان صوتی این عبارت را در لغتنامه ی خود جست و جو و دستورالعمل مربوط به آن را پیدا کرده و سپس، آن را اجرا می کند. اگر پیام به طرز اشتباهی منتقل شود، سیستم آن را تشخیص نداده و عملی نخواهد کرد.

 

  • ۹۸/۰۵/۱۹
  • NetWare Studio

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی