مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

مجله اینترنتی بازار

ما در این وبلاگ سعی بر آن درایم جالبترین مطالب وب را برای شما جمع آوری کنیم

بازار کار
استارت آپ
لایف استایل
پزشکی و سلامت
آموزش
سرگرمی

  • ۰
  • ۰

جراحی لاغری چیست؟

امروزه برای کاهش وزن روش های زیادی وجود دارد که میتوان با انها وزن خود را کاهش داد که یکی از آنها عمل لاغری میباشد.

عمل لاغری انواع مختلفی دارد که اغلب با محدود کردن مقدار غذایی که فرد روزانه مصرف می کند، باعث کاهش وزن وی می شوند. جراحی لاغری به افراد کمک میکند با کنترل کردن خورد و خوراک از چاقی بیش از حد جلوگیری کند. با این حال همه ی انواع این جراحی ها می توانند خطرات و عوارضی برای هر فردی داشته باشند. بسیاری از افراد پس از جراحی لاغری، به سرعت وزن کم می کنند اما مدتی بعد، دوباره کمی وزن اضافه می کنند. در صورتی که ورزش کنید و رژیم غذایی خود را رعایت کنید می توانید وزن پایین خود را حفظ کنید. همچنین برای باقی عمر، نیاز به معاینه و پیگیری های پزشکی دارید.

اسلیو یا بای پس

جراحی اسلیو معده یک مدل از جراحی لاغری و درمان چاقی بیش از حد است که در آن، قسمت زیادی از معده بریده میشود و به اندازه یک لوله در می آید . عمل اسلیو معده شامل حذف قسمت بالایی معده به نام فوندوس(Fundus) می شود که هورمون گرلین در آنجا تولید و ترشح می گردد. این هورمون، کنترل کننده ی اشتهاست و علامت گرسنگی را به مغز می فرستد.

همچنین اگر شما نمیخواهید عمل اسلیو انجام دهید میتوانید روش دیگری را انتخاب کنید نوع دیگری از جراحی لاغری که میتوانید در مورد آن مطالعه کنید عمل بای پس معده است در این روش معده به دو قسمت تقسیم می شود که قسمت بالایی (کیسه) کوچک تر است و حدود ۲۸ گرم غذا را می تواند در خود جای دهد قسمتی از روده ی کوچک به سوراخ کوچکی در کیسه متصل می شود. غذایی که خورده می شود، از کیسه به روده ی کوچک رفته و بنابراین، بدن کالری کمتری جذب می کند.

لاپاراسکوپی چیست؟

در جراحی لاپاراسکوپی که نوعی از جراحی است دو لوله نازک چراغ دار درون زیر شکم یا لگن وارد میکنند تا پزشک بتواند داخل بدن را نگاه کند و برای یافتن مشکلاتی همچون کیست، چسبندگی، عفونت و فیبروئیدها (توده ها)ی رحمی، جراحی چاقی و … مورد استفاده قرار می گیرد. قسمتی از بافت آن ناحیه به عنوان نمونه برای بیوپسی (بافت برداری) به وسیله ی لوله یا لاپاراسکوپ برداشته می شود.

 


  • ۹۷/۱۰/۲۵
  • NetWare Studio

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی